Dat zijn de voordelen van een tweedehands elektrische wagen van BMW.
Is de aankoop van een tweedehands elektrische de moeite waard? En bieden gebruikte accu’s op lange termijn nog voldoende rijbereik en vermogen? Met een tweedehands elektrische van BMW mag u op beide oren slapen. Profiteer van meer dan tien jaar ervaring in ontwikkeling en hoge kwaliteitsnormen. Als u een tweedehands elektrische BMW via ons uitgebreide BMW dealernetwerk koopt, krijgt u een die aan een uitgebreide, betrouwbare technische inspectie werd onderworpen en ontvangt u een actueel accucertificaat. Ontdek waarom een tweedehands elektrische BMW de moeite loont.
Tweedehands elektrische BMW modellen van gecertificeerde kwaliteit.
Twee jaar BMW Premium Selection garantie.
Samen met uw nieuwe tweedehandswagen ontvangt u automatisch ook een BMW Premium Selection garantie van 24 maanden op alle mechanische en elektronische onderdelen. Ongeacht het aantal kilometers dat u rijdt, dekt de BMW Premium Selection Garantie schade aan de accu binnen de twee jaar, zelfs als de verlengde garantie voor nieuwe BMW wagens al verlopen is.
360° voertuigcontrole incl. accutest.
Voor een tweedehands BMW wagen het BMW Premium Selection certificaat krijgt, heeft de wagen met succes tal van technische en optische inspecties ondergaan - voor 100 % premiumkwaliteit. De accu van de e-wagen wordt grondig gecontroleerd en beschikt over voldoende restcapaciteit voor het vermogen dat hij moet leveren - gedocumenteerd in het Battery Health Quick Report.
Onderhoudsvrij voor 6 maanden of 10.000 km.
Een auto waarop u kunt vertrouwen. Op het moment dat u de ontvangt, heeft uw tweedehands elektrische BMW met BMW Premium Selection minstens 6 maanden of 10.000 km lang geen onderhoud nodig. Omdat een elektrische auto minder slijtagegevoelige onderdelen bevat dan een met verbrandingsmotor, bespaart u op lange termijn op onderhoudskosten.
Vergelijk tweedehands elektrische BMW modellen.
iX1 eDrive20: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 17,2–15,5; elektrisch rijbereik, WLTP in km[2]: 430–473
i4 eDrive40 Gran Coupé: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18,2–15,4; elektrisch rijbereik, WLTP in km[2]: 504–600
i5 eDrive40 Berline: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18–14,7; elektrisch rijbereik, WLTP in km[2]: 511–626
i5 eDrive40 Touring: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; elektrisch rijbereik, WLTP in km[2]: 492–602
i7 xDrive60: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 19,7–18,5; elektrisch rijbereik, WLTP in km[2]: 587–624
BMW iX2 xDrive30: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; elektrisch rijbereik, WLTP in km[2]: 417–449
De BMW i3 als tweedehandswagen.
Met zijn moderne design en intelligente technologie is hij niet alleen een echte blikvanger, maar ook een pionier op het gebied van stedelijke mobiliteit. Of u nu naar uw werk rijdt of de stad verkent, de BMW i3 biedt u rijplezier zonder compromissen. Ervaar zelf hoe fascinerend elektromobiliteit kan zijn.
Hoogwaardig en duurzaam.
Tweedehands accu’s voor elektrische BMW modellen.
Net als bij een verbrandingsmotor is de accu van een elektrische auto het belangrijkste onderdeel voor de prestaties en het concurrentievermogen van een elektrische auto. Daarom heeft BMW jaren geleden alles op alles gezet om expertise op te bouwen op het gebied van batterijceltechnologie.
Accu’s met indrukwekkende levensduur.
De robuustheid van de accu's voor elektrische BMW wagens heeft zich al bewezen bij de pionier van onze elektrische wagens: de BMW i3. Wij observeren het verouderingsgedrag van deze accu al sinds 2013. Bovendien hebben we al tijdens de ontwikkeling van de BMW i3 uitgebreide rij- en laadtests uitgevoerd. Dankzij de grotere afmetingen van de accu's en de technische vooruitgang gaan de nieuwere BMW accu's voor e-wagens nog langer mee en leveren ze betere prestaties.
Zo krachtig is een tweedehands accu van een elektrische BMW.
Hoe weet ik hoe lang een tweedehands accu van een elektrische auto nog meegaat? Welke informatie kan ik hierover van BMW krijgen voordat ik een tweedehands elektrische auto koop? En wat kan ik zelf doen om de prestaties van de batterij van de accu van een elekrische auto op peil te houden? De belangrijkste informatie in een notendop.
Het Battery Health Quick Report geeft de capaciteit aan.
De actieradius en de laadprestaties nemen na verloop van tijd af als gevolg van het normale verouderingsproces. Hoofdzakelijk langzaam opladen is goed voor de accu van een elektrische auto. Vaak snelladen kan de toestand ervan beïnvloeden. Het Battery Health Quick Report is een testprocedure die wordt uitgevoerd op de accu van elk tweedehands BMW Premium Selection voertuig.
Volledige transparantie over de toestand van de accu.
Het Battery Health Quick Report wordt gebruikt om de huidige State of Health (SoH) van de accu van de elektrische auto te bepalen. De SOH-waarde geeft de maximale energie-inhoud weer van een tweedehands accu ten opzichte van een nieuwe accu. Deze snelle procedure duurt minder dan een uur. Hiermee wordt nagegaan welke prestaties u nog kunt verwachten van de accu van de elektrische auto. En wat u zelf kunt doen: door omzichtig met de accu om te springen en uw rijgedrag aan te passen kunt u de levensduur van de accu van uw elektrische auto optimaliseren. Bij vragen over de restcapaciteit neemt u best contact op met uw servicepartner.
Verlengde accugarantie op de accu van een e-wagen.
Voor de accu van een elektrische BMW krijgt u bovenop de in de kwaliteitsbrief vermelde services ook nog een verlengde garantie. Die dekt materiële defecten zoals een defecte accu, geldt voor maximaal 160.000 km en eindigt uiterlijk 8 jaar na de eerste inverkeerstelling. De verlengde garantie is bijvoorbeeld van toepassing op onze elektrische BMW modellen van de laatste generatie, zoals de BMW iX of de BMW i5.
Veelgestelde vragen over tweedehands elektrische wagens.
Alles over elektromobiliteit.
Verbruik en CO₂-emissie.
iX1 eDrive20: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 17,2–15,5; elektrisch rijbereik, WLTP in km[2]: 430–473
i4 eDrive40 Gran Coupé: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18,2–15,4; elektrisch rijbereik, WLTP in km[2]: 504–600
i5 eDrive40 Berline: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18–14,7; elektrisch rijbereik, WLTP in km[2]: 511–626
i5 eDrive40 Touring: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; elektrisch rijbereik, WLTP in km[2]: 492–602
i7 xDrive60: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 19,7–18,5; elektrisch rijbereik, WLTP in km[2]: 587–624
BMW iX2 xDrive30: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; elektrisch rijbereik, WLTP in km[2]: 417–449
[1] De officiële gegevens over brandstofverbruik, CO₂-emissie, stroomverbruik en elektrische actieradius werden berekend op basis van de voorgeschreven testprocedure en voldoen aan verordening (EU) 715/2007 in de geldende versie. De WLTP-waarden houden rekening met alle extra uitrustingen (in dit geval van de Duitse markt). Voor wagens met een nieuwe typegoedkeuring sinds 01/01/2021 bestaan de officiële gegevens enkel nog volgens WLTP. Bovendien verdwijnen de NEDC-waarden vanaf 1 januari 2023 uit de conformiteitsattesten overeenkomstig EU-verordening 2022/195. Meer informatie over de testprocedures NEDC en WLTP vindt u op www.bmw.com/wltp
Meer informatie over de officiële CO₂-emissie en brandstofwaarden van nieuwe personenwagens is opgenomen in de "Gids CO₂", die gratis te verkrijgen is in elk verkooppunt of bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Directoraat-Generaal Leefmilieu (Victor Hortaplein 40 bus 10 te 1060 Brussel).
[2] Autonomie afhankelijk van verschillende factoren, in het bijzonder: persoonlijke rijstijl, aard van het traject, buitentemperatuur, verwarming/airconditioning, voorverwarming.
[3] De laadprestaties hangen af van de laadstatus, de omgevingstemperatuur, het individuele rijprofiel en het gebruik van secundaire verbruikers. De weergegeven actieradius heeft betrekking op de WLTP Best Case. De laadtijden gelden voor omgevingstemperaturen van 23 °C na een voorafgaande rit en kunnen afwijken naargelang het gebruiksgedrag.
[4] Het rijbereik in km na 10 minuten high-power-laden (HPC) werd bepaald volgens DIN70080 in de WLTP-cyclus. Dat hangt in principe af van de voertuiguitrusting, het individuele rijprofiel, de omgevingstemperatuur, laadstatus en het gebruik van secundaire verbruikers.