BMW iX2 xDrive30[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 17,7–16,3; elektrisch rijbereik WLTP in km: 417–449
DE HUIDIGE BMW
X-REEKS.
De BMW X-reeks onderscheidt zich door individuele wagens die de typische X-genen dragen. Sportief, robuust design gaat hand in hand met compromisloze performance. Met deze SUV’s verkent u de wereld op een nieuwe en opwindende manier dankzij de overzichtelijke zitpositie, de intelligente BMW vierwielaandrijving xDrive en de zuinige motoren.
- 455 (619) kW (pk)
- 0–100 ab 3.8 Sek
BMW iX M60.
Prijs vanaf: 140.600,00 €
BMW iX M60[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 24,7–21,9; elektrisch rijbereik WLTP in km: 564–501
- tot 240 (326) kW (pk)
- 0–100 ab 6.1 Sek
BMW iX.
Prijs vanaf: 82.800,00 €
- tot 230 (313) kW (pk)
- 0–100 ab 5.6 Sek
BMW iX2.
Prijs vanaf: 59.450,00 €
- tot 230 (313) kW (pk)
- 0–100 ab 5.6 Sek
BMW iX1.
Prijs vanaf: 57.950,00 €
- tot 480 (653) kW (pk)
- 0–100 ab 4.3 Sek
BMW XM modellen.
Prijs vanaf: 178.000,00 €
- 390 (530) kW (pk)
- 0–100 ab 4.7 Sek
BMW X7 M60i xDrive.
Prijs vanaf: 130.050,00 €
BMW X7 M60i xDrive: Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 12,9–12,1; CO2-emissie gecombineerd WLTP in g/km: 292–273
- tot 460 (625) kW (pk)
- 0–100 ab 3.9 Sek
BMW X6 M modellen.
Prijs vanaf: 160.550,00 €
- tot 460 (625) kW (pk)
- 0–100 ab 3.9 Sek
BMW X5 M modellen.
Prijs vanaf: 157.550,00 €
- tot 353 (480) kW (pk)
- 0–100 ab 4.0 Sek
BMW X4 M modellen.
Prijs vanaf: 104.200,00 €
- tot 293 (398) kW (pk)
- 0–100 ab 4.6 Sek
BMW X3 M50 xDrive.
Prijs vanaf: 82.250,00 €
- 221 (300) kW (pk)
- 0–100 ab 5.4 Sek
BMW X2 M35i xDrive.
Prijs vanaf: 61.800,00 €
BMW X2 M35i xDrive: Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 8,0–7,7; CO2-emissie gecombineerd WLTP in g/km: 181–174
- 221 (300) kW (pk)
- 0–100 ab 5.4 Sek
BMW X1 M35i xDrive.
Prijs vanaf: 60.950,00 €
BMW X1 M35i xDrive: Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 8,2–7,7; CO2-emissie gecombineerd WLTP in g/km: 186–174
- tot 259 (352) kW (pk)
- 0–100 ab 5.9 Sek
BMW X7.
Prijs vanaf: 106.379,99 €
- tot 280 (381) kW (pk)
- 0–100 ab 5.4 Sek
BMW X6.
Prijs vanaf: 91.250,00 €
- tot 280 (381) kW (pk)
- 0–100 ab 5.4 Sek
BMW X5.
Prijs vanaf: 84.000,00 €
- tot 210 (286) kW (pk)
- 0–100 ab 5.7 Sek
BMW X4.
Prijs vanaf: 68.450,00 €
- tot 153 (208) kW (pk)
- 0–100 ab 7.8 Sek
BMW X3.
Prijs vanaf: 0,00 €
- tot 125 (170) kW (pk)
- 0–100 ab 8.3 Sek
BMW X2.
Prijs vanaf: 41.850,00 €
- tot 125 (170) kW (pk)
- 0–100 ab 8.3 Sek
BMW X1.
Prijs vanaf: 41.050,00 €
ANDERE THEMA’S.
BMW ELEKTROMOBILITEIT.
BMW FINANCIAL SERVICES.
OVERZICHT VAN DE BMW X-REEKS.
Stap in in de wereld van de BMW X-reeks. Met alle voordelen die het ruime modelaanbod van de BMW SUV u biedt. Efficiënte elektrische SUV, flexibel plug-in-hybridemodel of met verbrandingsmotor. Van modellen uit de kleine compacte klasse tot grote 7-zitters en luxueuze comfortabele terreinwagens. Tweedehands of als nieuwe wagen. Vind de SUV die precies bij uw leven past.
DE BMW X1.
DE EERSTE GENERATIE (BMW E84).
Bij zijn marktintroductie in 2009 staat de BMW X1 meteen aan de top in het premiumsegment van de compacte SUV’s. Robuust en veelzijdig aan de ene kant. Sportief en wendbaar aan de andere kant. De intelligente BMW xDrive-vierwielaandrijving verdeelt de aandrijfkracht traploos over de voor- en achteras. De daaruit resulterende tractie en rijdynamiek bevinden zich op een opwindend hoog niveau.
Visueel maakt hij aan de buitenkant een al even sportieve als krachtige indruk. De interieuruitrusting maakt indruk met bijpassende decoratieve lijsten en hoogwaardige inleg in roestvrij staal.
Productieperiode: 2009 – 2015
Motoren: 2,0 – 3,0 liter (85 – 225 kW, 116 – 306 pk), 4- & 6-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4454 mm / 1798 mm / 1545 mm
DE TWEEDE GENERATIE (BMW F48).
De naar achteren oplopende, krachtige lijnen. Of de aflopende daklijn. Door zijn sportief design komt de BMW X1 in de tweede generatie nog dynamischer voor de dag. Dankzij innovatieve uitrustingen zoals een BMW Head-Up Display of als optie verkrijgbare LED Headlights met adaptieve lichtfunctie maakt de terreinwagen indruk met moderne technologieën. Een nieuwe generatie diesel- en benzinemotoren met turbocompressie zorgt voor een buitengewoon samenspel van efficiëntie en sportiviteit. Bovendien is de SUV sinds maart 2020 ook als plug-in-hybridemodel verkrijgbaar. Hij is naast de wendbare vierwielaandrijving BMW xDrive nu ook met voorwielaandrijving beschikbaar.
Dankzij de duidelijk markantere dubbele nieren en bredere luchtinlaten aan de zijkanten van de voorschort ziet de wagen er sinds de facelift in 2019 nog zelfverzekerder uit.
Productieperiode: 2015 – 2022
Motoren: 1,5 – 2,0 liter (85 – 170 kW, 116 – 231 pk), 3- & 4-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.439 – 4.447 mm/1.821 mm/1.582 – 1.612 mm
DE DERDE GENERATIE (BMW U11).
Sinds 2022 komt de BMW X1 even zelfbewust als veelzijdig en functioneel voor de dag. Hij is zowel met verbrandingsmotor en plug-in-hybrideaandrijving als volledig elektrisch beschikbaar. Zijn duidelijke designtaal verleent hem een sterke présence: door de prominente voorkant met de opvallende, bijna vierkante dubbele nieren. De monolithische designelementen. Of de voor X typische, vrijwel hoekige wielkasten.
Voor dynamische accenten zorgen de slanke, tot ver in de flanken doorlopende Adaptive LED Headlights. Net als de verticale proporties.
De combinatie van kracht en dynamiek wordt ook in de technische uitrusting weerspiegeld. De BMW X1 is verkrijgbaar met voorwielaandrijving of met soepele BMW xDrive-aandrijving. Die biedt naast extra rijdynamiek ook een hoge mate van tractie en rijveiligheid. De automatische 7-traps versnellingsbak Steptronic met dubbele koppeling staat voor een hoog schakel- en rijcomfort met een laag verbruik. De plug-in-hybrides maken een zuiver elektrisch rijbereik (WLTP) van maximaal 86 km mogelijk[1].
Productieperiode: 2022 – vandaag
Motoren: 1,5 – 2,0 liter (100 – 240 kW, 136 – 326 pk)[2], 3- & 4-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.500 mm/1.845 mm/1.630 – 1.642 mm
DE BMW X2.
DE EERSTE GENERATIE (BMW F39).
De BMW X2 ziet in 2016 het levenslicht als concept-car op basis van de BMW X1. Sindsdien fascineert het SUV-model met een expressief design en technologische schittering. Vrijwel vierkant uitgesneden wielkasten maken samen met de vlakke daklijn een exclusieve en extraverte indruk. Aan de voorkant geven de naar onderen breder wordende dubbele nieren en de luchtinlaten blijk van zelfbewustzijn.
Ook op het gebied van rijdynamiek rijdt de BMW X2 in de klasse van de kleinere SUV-modellen voorop. Moderne turbomotoren zorgen in combinatie met de versnellingsbakken Steptronic voor prestatiebereidheid. Met de als optie verkrijgbare BMW xDrive-vierwielaandrijving voelt de coupé-SUV zich ook buiten de stad goed. Op elke ondergrond. De BMW logo's op de C-stijl vormen een verwijzing naar legendarische BMW modellen zoals de 2000 CS en de 3.0 CSL.
Productieperiode: 2018 – vandaag
Motoren: 1,5 – 2,0 liter (100 – 225 kW, 136 – 306 pk), 3- & 4-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.360 mm/1.824 mm/1.512 – 1.526 mm
DE TWEEDE GENERATIE (BMW U10).
In 2024 verschijnt de tweede generatie van de BMW X2. Krachtige lijnen en het coupésilhouet bepalen het design van de SUV. Aan de voorkant accentueren de sportieve nieren in mesh-design zijn opvallende verschijning. Voor- en achteraan zorgen de lichten dankzij moderne LED-technologie voor een atletisch design en een optimaal zicht.
Het interieur verwelkomt u met hoogwaardige materialen, innovatieve technologieën en ergonomisch comfort. De bekledingen in geperforeerd kunstleder zijn een echte blikvanger en bieden een bijzonder comfortabel zitgevoel. U kunt genieten van entertainmentprogramma's zoals gaming of videostreaming, al even comfortabel als innovatief. Navigatie en voertuiginstellingen kunt u gebruiken op het grote BMW Curved Display en de BMW Live Cockpit Navigation Professional. En dankzij het luxueuze panoramisch doorschijnend schuifdak ziet het interieur op elke zitplaats er door de naar boven open sfeer zelfs nog groter uit.
Met een krachtig vermogen van 125 kW (170 pk)[3] accelereert de BMW X2 tot een topsnelheid van 213 km/u. Beleef opwindende rijdynamiek en laat u ondersteunen door intelligente rijhulpsystemen. Bijvoorbeeld door het Parking Assistant Pack Plus, dat ook een 3D-weergave van de omgeving biedt. Of door het Driving Assistant Pack Professional, dat tot 210 km/u veilig de rijstrook en de afstand aanhoudt.
Productieperiode: vanaf 2024
Motoren: 1,5 – 2,0 liter (110 – 221 kW, 150 – 300 pk), 3- & 4-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.554 – 4.567 mm/1.845 mm/1.575 – 1.590 mm
DE BMW X3.
DE EERSTE GENERATIE (BMW E83).
In 2003 wordt de BMW X3 op de 60ste IAA voorgesteld. Daar verschijnt de terreinwagen vrijwel zonder concurrentie. Nieuw is daarbij de intelligente BMW xDrive-vierwielaandrijving, die hier haar debuut maakt. Die verdeelt de kracht traploos over de vooras en de achteras. Het al even opvallende als atletische design viert ook zijn première. Bijvoorbeeld met de opvallende voorkant, waarin de bi-xenonkoplampen de dubbele nieren omlijsten. Ze tonen de kenmerkende standlichtringen waaraan wagens van BMW uit die tijd ook in het donker al vanop afstand duidelijk te herkennen zijn.
In 2006 vindt een facelift plaats. Die verfijnt het radiatorrooster, de achterlichten en de voorschort. De motoren zijn nu efficiënter en duidelijk krachtiger.
Productieperiode: 2003 – 2010
Motoren: 2,0 – 3,0 liter (105 – 210 kW, 143 – 286 pk), 4- & 6-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.565 mm/1.853 mm/1.674 mm
DE TWEEDE GENERATIE (BMW F25).
Zes jaar later verschijnt de opvolger met een volledig nieuwe constructie. Superieur en zelfbewust met een hele reeks vernieuwingen. Bijvoorbeeld de elektronisch geregelde schokdempers die zich actief aan het wegdek aanpassen. Of de Driving Experience Control, die de motor spontaner op bewegingen van het gaspedaal laat reageren. Dat geldt ook voor de schakeldynamiek van de versnellingsbak en de gevoeligheid van de stuurinrichting en Dynamic Stability Control (DSC). Een hele reeks rijhulpsystemen zoals een lane keeping assistant of een BMW Head-Up Display maken een volledig nieuw rijgevoel mogelijk. Zonder de gebruikelijke kwaliteiten van een BMW te moeten missen.
De facelift van de SUV in 2014 heeft een nieuw koplampdesign en zijdelingse richtingaanwijzers in de buitenspiegels. In het interieur wachten meer chroom, een standaard lederen stuur en duidelijk meer opties om de BMW X3 te individualiseren.
Productieperiode: 2010 – 2017
Motoren: 2,0 – 3,0 liter (105 – 230 kW, 143 – 313 pk), 4- & 6-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.648 mm/1.881 mm/1.661 mm
DE DERDE GENERATIE (BMW G01 & F97).
Sinds 2017 is de derde generatie van de SUV verkrijgbaar. Hoewel het model groter is dan zijn voorganger, weegt het toch minder. Dat maakt het bijzonder wendbaar. Koplampen, radiatorrooster en achterlichten benadrukken de breedte van de wagen. In combinatie met de bredere dubbele nieren en luchtinlaten komt de BMW X3 zelfzeker en atletisch voor de dag.
De cockpit bezit moderne animaties en kan met BMW Gesture Control bediend worden. De rijhulpsystemen behoren tot de beste in hun soort. Zo kan de wagen bijvoorbeeld zelfstandig inhalen. Ophanging, versnellingsbak en motor zijn sportief afgesteld. De intelligente vierwielaandrijving BMW xDrive is eveneens verkrijgbaar. Zo is de wagen altijd de juiste metgezel, zowel voor stedelijke omgevingen als op het platteland en in de natuur.
Productieperiode: 2017 – vandaag
Motoren: 2,0 – 3,0 liter (135 – 375 kW, 184 – 510 pk)[2], 4- & 6-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.708 – 4.734 mm/1.891 – 1.897 mm/1.667 – 1.676 mm
DE BMW X4.
DE EERSTE GENERATIE (BMW F26).
In 2014 stelt BMW nu ook een SUV-coupé in de middenklasse voor. Technisch is de BMW X4 gebaseerd op de BMW X3. Wat het design betreft gaat hij zijn eigen weg. De gewelfde daklijn en de dubbele riblijnen onderstrepen al vanaf de zijkant het sportieve karakter van de wagen. Ook de voor- en achterkant benadrukken de breedte van de wagen. Dankzij vlakke dubbele nieren vooraan en tot in de zijkanten lopende koplampen en achterlichten.
Een breed aanbod van motoren zorgt voor de aandrijving van de BMW X4. De efficiënte en krachtige motoren laten de wagen in elke situatie wendbaar en dynamisch uit de hoek komen. De standaard vierwielaandrijving maakt een unieke rijdynamiek mogelijk. Op elke ondergrond.
Productieperiode: 2014 – 2018
Motoren: 2,0 – 3,0 liter (135 – 230 kW, 184 – 313 pk), 4- & 6-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.671 mm/1.881 mm/1.624 mm
DE TWEEDE GENERATIE (BMW G02 & F98).
De BMW X4 komt in de tweede generatie nog sportiever voor de dag. Stoere wielkasten, een grote spoorbreedte en een coupéachtige daklijn. Op die manier brengt het design de typische eigenschappen van een X-model op indrukwekkende wijze naar buiten: kracht, superioriteit en sportiviteit. De smalle LED-achterlichten verbreden de achterkant visueel. Net als de lijn die boven de achterste spatborden omhoogloopt. Vooraan domineren de dubbele nieren in twee delen met de smalle LED-koplampen. Dat versterkt de atletische en dynamische expressie van de SUV-coupé.
In alle BMW X4-modellen is de intelligente BMW xDrive-vierwielaandrijving inbegrepen. In combinatie met de eveneens standaard gemonteerde automatische 8-versnellingsbak overtuigt de wagen met een onvergelijkbare rijdynamiek. Het interieur beschikt over grote aanraakschermen, BMW Gesture Control en moderne rijhulpsystemen.
Productieperiode: 2018 – vandaag
Motoren: 2,0 – 3,0 liter (135 – 375 kW, 184 – 510 pk), 4- & 6-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.733 – 4.758 mm/1.918 – 1.938 mm/1.618 – 1.621 mm
DE BMW X5.
DE EERSTE GENERATIE (BMW E53).
Niets minder dan een revolutionaire nieuwigheid: in 1999 ziet de eerste terreinwagen van BMW het levenslicht. Het “Sports Utility Vehicle” (SUV) met standaard vierwielaandrijving combineert exclusiviteit met sportiviteit en comfort. Een wagen uit de luxeklasse met de voor BMW kenmerkende wendbaarheid. Niet in het minst dankzij de uitstekende afstelling van de ophanging en krachtige motoren met zes en acht cilinders.
In 2003 zorgt de facelift voor een opvallender uiterlijk door de herwerkte dubbele nieren. Maar ook voor technische verbeteringen in de vorm van de nieuwe BMW xDrive. Een aanzienlijk verbeterde tractie en snellere reacties brengen duidelijke voordelen wat betreft wegligging en dynamiek. Vanaf 2004 is met de BMW X5 4.8is de krachtigste achtcilinder motor verkrijgbaar. Die heeft een cilinderinhoud van 4,8 liter en een vermogen van 265 kW (360 pk). Er worden meer dan 500.000 exemplaren van het model E53 vervaardigd.
Productieperiode: 1999 – 2006
Motoren: 3,0 – 4,8 liter (135 – 265 kW, 184 – 360 pk), 6- & 8-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.667 mm/1.872 – 1.925 mm/1.707 – 1.715 mm
DE TWEEDE GENERATIE (BMW E70).
In 2006 verschijnt de opvolger van de BMW X5. Hij overtuigt met technische vernieuwingen zoals Adaptive Drive. Dat stabiliseert de rolbewegingen en werkt actief op de schokdempers in. Visueel lijkt de terreinwagen dankzij het vernieuwde design sportiever en wendbaarder. Onder meer dankzij de opvallende wielkasten. De koplampen hebben een geïntegreerd, ringvormig stand- en rijlicht. Daarmee is de wagen ook in de schemering en ’s nachts meteen als een BMW herkenbaar. Met een als optie verkrijgbare derde zetelrij kunnen nu maximaal zes extra passagiers worden meegenomen.
Bij de modelaanpassing in 2010 krijgt de SUV koplampen in LED-look. En een volledig herwerkt motorengamma. Tot de rijhulpsystemen behoren nu “Speed Limit Info” en een Active Cruise Control. Een bijkomende blikvanger is Side View. Dat werkt met camera’s op de zijkant van de wagen voor een nog beter overzicht.
Productieperiode: 2006 – 2013
Motoren: 3,0 – 4,8 liter (173 – 300 kW, 235 – 408 pk), 6- & 8-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.854 mm/1.933 mm/1.739 mm
DE DERDE GENERATIE (BMW F15).
De aerodynamische verbeteringen van de derde generatie vallen meteen in het oog. Een uitgekiend systeem van luchtinlaten in de voorschort en een luchtuitlaat achter de voorwielen vermindert de luchtwervelingen in de voorste wielkasten. Dat verlaagt de luchtweerstand. En zorgt voor sportwagen-flair in de BMW X5. De harmonieuze verhoudingen stralen verfijning, superioriteit en wendbaarheid uit.
De sfeerverlichting in het interieur is bijzonder elegant. Het gebruik van zorgvuldig verwerkte, hoogwaardige materialen onderstreept deze luxueuze aanpak. Dat is bijvoorbeeld op indrukwekkende wijze te zien aan het dubbel gestikte leder. U bedient de uitgebreide rijhulpsystemen intuïtief dankzij de vernieuwde iDrive Touch Controller met gevoelig oppervlak. Daaronder valt de Cruise Control met Traffic Queue Assistant. En het nachtzichtsysteem BMW Night Vision dat mensen en dieren in het donker goed herkenbaar maakt.
Productieperiode: 2013 – 2018
Motoren: 2,0 – 4,4 liter (160 – 330 kW, 218 – 450 pk), 4-, 6- en 8-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.880 – 4.886 mm/1.938 – 1.985 mm/1.717 – 1.762 mm
DE VIERDE GENERATIE (BMW G05).
De duidelijk grotere afmetingen en de nu eendelige dubbele nieren maken de BMW X5 superieur en opvallend. De LED Headlights verlichten de weg overzichtelijk met Laserlight als optie. De BMW Live Cockpit Navigation Professional werkt volledig digitaal en kan naar wens worden aangepast. Bedien hem volledig intuïtief met Gesture en Voice Control. Moderne rijhulpsystemen ondersteunen de bestuurder in gevaarlijke situaties, bijvoorbeeld bij het remmen.
Voor het terrein heeft de SUV in het Offroad-pakket vier rijmodi voor verschillende types ondergrond. Voor een optimale rijervaring op elk moment. Efficiënte motoren en een instelbare ophanging zorgen voor wendbaarheid en dynamiek. Als plug-in-hybridemodel biedt de SUV dankzij de elektrische hulpaandrijving lokaal emissievrij en vrijwel geruisloos rijplezier in het dagelijks verkeer.
Productieperiode: 2018 – 2022
Motoren: 2,0 – 4,4 liter (170 – 390 kW, 231 – 530 pk), 4-, 6- en 8-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.922 – 4.938 mm/2.004 – 2.015 mm/1.745 – 1.747 mm
DE VIJFDE GENERATIE (BMW G05 & F95).
De BMW X5 ziet er in 2022 bijna als een volledig nieuw model uit door de uitgebreide facelift van de voorkant. Brede, horizontale vlakken. De karakteristieke BMW nieren met geënsceneerde verlichting Iconic Glow. Herwerkte, smaller geworden LED Headlights. Samen vormen ze een opvallend en expressief gezicht. Dit designkenmerk loopt door tot in de driedimensionale LED-achterlichten en de brede stand achteraan. Afhankelijk van het gekozen pakket wordt de moderniteit (xLine) of de sportiviteit (M Sportpakket) van de BMW X5 nog eens extra aangescherpt.
Ook het interieur heeft een moderne vormgeving. Het geïntegreerde BMW Curved Display en de BMW Interaction Bar als bedieningselement creëren een multimediale ervaring. De glasafwerking “CraftedClarity” legt een luxueus accent. Met de hand vervaardigde, geslepen kristallen elementen versieren de keuzehendel met verlicht X-symbool, de start-/stopknop en de iDrive Controller. Rijd dankzij de nieuwe aanhangwagenassistent nu ook achteruit met aangekoppelde aanhangwagen.
De SUV biedt sportieve rijdynamiek met zijn krachtige BMW TwinPower Turbo 6-cilinder verbrandingsmotor. Hij overtuigt hij met maximaal rijcomfort dankzij het xOffroad-pakket en de adaptieve luchtvering op 2 assen.
Productieperiode: 2022 – vandaag
Motoren: 3,0 – 4,4 liter (219 – 460 kW, 298 – 625 pk)[2] 6- en 8-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.935 mm / 2.004 mm / 1.765 mm
DE BMW X6.
DE EERSTE GENERATIE (BMW E71).
Is het een coupé? Is het een SUV? In 2008 duikt een terreinwagen op de wegen op die zich aan elke classificatie onttrekt. De BMW X6 verenigt de beste kwaliteiten van beide voertuigklassen. Een wagen voor individualisten die prestaties op prijs stellen. Met 6- en 8-cilinder motoren beschikt hij over een royale kracht, die door Dynamic Performance Control optimaal wordt omgezet en de stuurprecisie verhoogt. In combinatie met de intelligente vierwielaandrijving xDrive wordt de spoorstabiliteit en de tractie geoptimaliseerd, omdat het aandrijfkoppel nu traploos over elk wiel afzonderlijk kan worden verdeeld.
De terreinwagen ziet er door de coupéachtige zijlijn bijzonder vlak uit. In combinatie met de dubbele nieren verbreden de smalle koplampen de voorkant visueel.
Het design wijzigt discreet in het kader van de modelupdate 2012. De standlichtringen zijn nu in LED-look verkrijgbaar. Er is ook een groter aantal uitrustingsopties beschikbaar. Bijvoorbeeld de motorkap met powerdome.
Productieperiode: 2008 – 2014
Motoren: 3,0 – 4,4 liter (173 – 300 kW, 235 – 408 pk), 6- & 8-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.876 – 4.877 mm/1.983 mm/1.684 – 1.690 mm
DE TWEEDE GENERATIE (BMW F16).
De opvolger verschijnt op het toneel met een nog unieker karakter. Koplampen die tot aan de dubbele nieren lopen geven het SUV-model een nog bredere uitstraling. De voorkant lijkt nog verticaler. De achterkant is nu voorzien van bredere achterlichten. Aan de zijkanten vallen de dubbele ribben in het oog. In het interieur bevinden zich hoogwaardige materialen, vernieuwde instrumenten en een in kleur aanpasbare sfeerverlichting. Beleef dankzij streaming een quasi onbeperkte keuze aan muziek en content.
De nieuwe motoren leveren meer vermogen met tegelijkertijd een hoger rendement. Samen met de standaard xDrive-vierwielaandrijving en de automatische 8-versnellingsbak nodigen ze uit om dynamisch en wendbaar te rijden.
Productieperiode: 2014 – 2019
Motoren: 3,0 – 4,4 liter (190 – 330 kW, 258 – 450 pk), 6- & 8-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.909 mm/1.989 mm/1.689 – 1.702 mm
DE DERDE GENERATIE (BMW G06).
In 2019 verschijnt de BMW X6 met krachtige proporties en een expressief design. Zeer smalle en brede koplampen vooraan en achteraan. Grote luchtinlaten aan de zijkanten en onder de dubbele nieren. Dankzij hun eigen verlichting en het als optie verkrijgbare Laserlight blijft de SUV ook in het donker zichtbaar. Krachtige motoren, intelligente rijhulpsystemen en de standaard xDrive-vierwielaandrijving maken een bijzonder indrukwekkende rijdynamiek mogelijk.
20 luidsprekers van het Bowers & Wilkins Diamond surround sound system bieden u indien gewenst een bijzondere luisterervaring. Met de BMW X6 is bereikt u uw bestemming niet alleen snel en veilig, maar ook comfortabel.
Productieperiode: 2019 – 2022
Motoren: 2,0 – 3,0 liter (195 – 390 kW, 265 – 530 pk), 4- & 6-/8-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.935 – 4.948 mm/2.004 – 2.019 mm/1.693 – 1.697 mm
DE VIERDE GENERATIE (BMW G06 & F96).
Mannelijk sportief, maximaal expressief. In de vierde generatie is de BMW X6 standaard met het M Sportpakket uitgerust. De vernieuwde voorkant met geënsceneerde nierverlichting Iconic Glow vormt een visuele blikvanger. Net als de sportieve, aerodynamisch geoptimaliseerde designelementen aan de buitenkant. De M Shadow Line hochglänzend, M specifieke uitlaatpijpen, de BMW lichtmetalen velgen van 20" en de voor- en achterbumper in M design trekken alle blikken naar zich toe.
Luxueuze sportiviteit en moderne technologieën bepalen ook het interieur. Door het BMW Curved Display en de instrumentencombi met M specifieke weergave, het lederen M stuur, exclusieve M pedalen en deurdrempels met verlicht M opschrift krijgt het een bijzonder exclusief karakter.
Door zijn krachtige BMW M TwinPower Turbo V8-motor bereikt het SUV-model pure rijdynamiek. En dankzij het xOffroad-pakket en de 8-traps sportversnellingsbak Steptronic biedt hij maximaal rijcomfort op elke ondergrond. Door de adaptieve M sportophanging en de Sprintfunctie stuurt hij direct en wendbaar.
Productieperiode: 2022 – vandaag
Motoren: 3,0 – 4,4 liter (219 – 460 kW, 298 – 625 pk), 6- en 8-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.960 mm / 2.004 mm / 1.700 mm
DE BMW X7.
DE EERSTE GENERATIE (BMW G07).
Met de BMW X7 verschijnt de grootste SUV die BMW tot nu toe heeft gebouwd. In deze dimensie is hij enkel te vergelijken met de later verschenen BMW XM. Door zijn puristisch design en sobere vormtaal ziet hij er toch licht en wendbaar uit. Sportief-atletisch en onverstoorbaar knoopt hij aan bij de voor BMW typische kwaliteiten. En herdefinieert hij ze. Het luxueuze rijcomfort en de krachtige rijdynamiek vallen in deze klasse op. Daarvoor zorgen onder meer twee dwarsgeplaatste wieldraagarmen vooraan en een as met vijf wielarmen achteraan, de xDrive-vierwielaandrijving en de automatische 8-versnellingsbak.
Vooraan in het interieur krijgt de bestuurder via twee 12,3"-beeldschermen alle relevante informatie en bedient hij tegelijkertijd de talrijke functies en premium-rijhulpsystemen. Achteraan nemen twee beeldschermen het boordentertainment voor hun rekening. Als de passagiers naar boven kijken, valt hun blik op een standaard panoramisch dak, dat in het donker 15.000 kleurige lichtpunten telt. De SUV biedt talrijke individualiseringsopties. Van leder Merino met contrastnaad tot exclusieve metaalkleuren blijft er geen wens onvervuld.
In 2022 krijgt de BMW X7 een expressieve en elegante facelift. Met de verlichte BMW nieren Iconic Glow, de brede stand en de nieuwe koetswerkkleur Sparkling Kupfergrau metallic maakt hij zijn verwantschap met de luxeklasse duidelijk. Het BMW Curved Display en het BMW Operating System 8 bieden een al even digitale als innovatieve ervaring in de cockpit.
Productieperiode: 2019 – vandaag
Motoren: 3,0 – 4,4 liter (259 – 390 kW, 352 – 530 pk), 6- & 8-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 5.151 – 5.181 mm/2.000 mm/1.835 mm
DE BMW XM.
DE EERSTE GENERATIE (BMW G09).
De krachtige BMW XM brengt dankzij de nieuw ontwikkelde V8-motor een krachtig vermogen van 550 kW (748 pk) op de weg over. En hij biedt met een zuiver elektrisch rijbereik van 83 km (WLTP)[1] tegelijkertijd een geruisloze en lokaal emissievrije rijstijl. Dankzij moderne plug-in-hybridetechnologie combineert de SUV het beste van twee werelden.
Ook visueel tonen de grote en krachtige verhoudingen al van ver zijn compromisloze eigenheid. Met het nieuwe, onmiskenbare design van de voorkant bevestigt het merk BMW M zijn plaats in het luxesegment.
Ook in het interieur wordt de combinatie van BMW M en BMW X-elementen consequent voortgezet. Het voorste gedeelte is gericht op prestaties. Typisch voor BMW M staat de bestuurder duidelijk in het middelpunt. Het nieuwe weergaveconcept van het BMW Curved Display slaat een brug tussen de traditionele oriëntatie op de bestuurder en de moderne, digitale functies.
Tegenover de maximale oriëntatie op de bestuurder in het voorste gedeelte staat achterin een gezellige en luxueuze loungesfeer. Hier worden de passagiers verwelkomd in een toevluchtsoord met celebrity-karakter. Dankzij bijzonder hoogwaardige materialen, uitdrukkingsvolle oppervlakken en expressieve details. Een visueel hoogtepunt achterin is het dak met driedimensionale prismastructuur. Samen met de sfeerverlichting laat dit element het samenspel van vooruitstrevende luxe en comfort op indrukwekkende wijze tot uiting komen.
Productieperiode: 2022 – vandaag
Motoren: Verbrandingsmotor 4,4 liter (360 – 430 kW, 489 – 585 pk)[2], 8-cilinder + elektromotor (145 kW, 197 pk), systeemvermogen (480 – 550 kW, 653 – 748 pk)[2]
Lengte/breedte/hoogte: 5.110 mm/2.005 mm/1.755 mm
DE BMW iX1.
DE EERSTE GENERATIE (BMW U11 BEV).
In 2022 komt met de BMW iX1 de eerste elektrische SUV van BMW op de markt. Tegelijkertijd is hij het elektrische instapmodel in de klasse van de kleinere SUV-modellen van BMW.
De BMW iX1 combineert de hoge rijdynamiek van een klassieke compacte SUV met de moderne efficiëntie van de BMW eDrive-technologie. En biedt dankzij de vlakke hoogspanningsaccu onderaan in de wagen en het recuperatiesysteem een groot rijbereik: tot 474 kilometer (WLTP)[1] met één acculading. Een krachtig vermogen tot 230 kW (313 pk)[4] vervolledigt het totaalpakket.
De krachtige voorkant en rechtopstaande proporties bepalen het moderne en dynamische zijaanzicht. De blauwe accenten zetten de elektrische aandrijving van de robuuste wagen in de verf. Ook het interieur van de e-SUV komt modern voor de dag. Geniet dankzij de actieve zetels van een bijzonder comfortabel zitgevoel. Het elegante en frameloze BMW Curved Display met Touch en Voice Control is tegelijkertijd de centrale interface met de krachtige BMW iDrive.
Productieperiode: 2022 – vandaag
Motoren: elektromotor (150 – 230 kW, 204 – 313 pk)[4]
Lengte/breedte/hoogte: 4.500 mm/1.845 mm/1.616 mm
DE BMW iX2.
DE EERSTE GENERATIE (BMW U10 BEV).
De BMW iX2 combineert in 2024 de ruimte van een SUV met de voordelen van een zuiver elektrische aandrijving. Het design komt krachtig voor de dag door opvallende lijnen en het SUV-coupésilhouet. Aan de voorkant zorgen de BMW nieren Iconic Glow met geënsceneerde nierverlichting voor een indrukwekkend accent. In combinatie met de BMW M lichtmetalen velgen van 20" maakt het M Sportpakket dankzij zijn uitrusting de energieke verschijning van de BMW iX2 nog duidelijker.
Zo krachtig als de SUV zich aan de buitenkant laat zien, zo elegant is zijn interieur vormgegeven. Dankzij de ergonomische sportzetels geniet u van een optimale steun, ook bij een sportieve rijstijl. Via het grote BMW Curved Display en de BMW Live Cockpit Navigation Professional met Operating System 9 bedient u intuïtief muziek, gaming of comfortabele navigatie met een volledig overzicht van de route. En met de twaalf luidsprekers van het HiFi-luidsprekersysteem Harmon Kardon klinkt uw lievelingsmuziek nog indrukwekkender. Door het luxueuze panoramisch doorschijnend schuifdak ziet het interieur op elke zitplaats er door de naar boven open sfeer zelfs nog groter uit.
Met een krachtig vermogen van 230 kW (313 pk)[4] accelereert de BMW iX2 in 5,6 seconden van 0 tot 100 km/u. Naast de hoge rijdynamiek wordt u ondersteund door intelligente rijhulpsystemen. Bijvoorbeeld door het Parking Assistant Pack Plus, dat ook een 3D-weergave van de omgeving biedt. Of door het Driving Assistant Pack Professional, dat veilig de rijstrook en de afstand aanhoudt.
Productieperiode: Vanaf 2024
Motoren: elektromotor (230 kW, 313 pk)[4]
Lengte/breedte/hoogte: 4.554 mm/1.845 mm/1.560 mm
DE BMW iX3.
DE EERSTE GENERATIE (BMW G08 BEV).
De concept-car van 2018 kwam in 2021 als elektrische versie van de BMW X3 naar de showrooms. De BMW iX3 biedt dankzij de BMW eDrive-technologie van de vijfde generatie indrukwekkende rijdynamiek met een krachtig vermogen van 210 kW (286 pk). Het koppel van 400 Nm is op elk moment onmiddellijk beschikbaar. Samen met de vernuftig afgestelde ophanging is hij bijzonder dynamisch onderweg. En dat ook over langere afstanden. Zeker ook dankzij het recuperatiesysteem bedraagt het zuiver elektrische rijbereik (WLTP) 450 kilometer[1].
Maar ook in het interieur weet de elektrische SUV te overtuigen. Een moderne, elegante sfeer wordt gecombineerd met een geanimeerde BMW Live Cockpit Navigation en details zoals de blauwe startknop. Zowel in de stad als op het terrein voelt de BMW iX3 zich optimaal in zijn sas.
Productieperiode: 2021 – vandaag
Motoren: elektromotor (210 kW, 286 pk)
Lengte/breedte/hoogte: 4.734 mm/1.891 mm/1.668 mm
DE BMW iX.
DE EERSTE GENERATIE (BMW i20).
De voorkant van de BMW iX garandeert al een expressieve verschijning. De extreem smalle koplampen contrasteren met de uitnodigende dubbele nieren. Daarachter zit een groot aantal sensoren klaar. Daarbij komt het zuivere, consequent aerodynamische design met de verzonken deurgrepen en een duidelijke designtaal.
Met een indrukwekkend rijbereik (WLTP) tot 630 km[1] en een vermogen van 385 kW (523 pk) overtuigt de e-SUV met technische precisie, vooruitgang en dagelijkse functionaliteit.
In het interieur zet de BMW iX comfort, sportiviteit en innovatie voort in een volledig nieuwe interieurervaring. De volledig vernieuwde iDrive is de logische verdere ontwikkeling voor een eenvoudige en natuurlijke bediening. Alle aanduidingen verschijnen op het naar de bestuurder toe gebogen display of worden via het Head-Up Display op de voorruit geprojecteerd. Uitgebreide rijhulpsystemen bieden een al even comfortabele als veilige rijervaring. De BMW iX staat garant voor een toekomstgerichte, volledig elektrische SUV van de luxeklasse.
Productieperiode: 2021 – vandaag
Motoren: elektromotor (240 – 455 kW, 326 – 619 pk)
VEELGESTELDE
VRAGEN.
Verbruik en CO2-emissie.
BMW iX M60[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 24,7–22,0
Elektrisch rijbereik WLTP in km: 500–563
BMW iX[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 24,7–19,4
Elektrisch rijbereik WLTP in km: 403–633
BMW iX3[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 18,0–17,6
Elektrisch rijbereik WLTP in km: 461–471
BMW iX2[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 17,7–15,3
Elektrisch rijbereik WLTP in km: 417–478
BMW iX1[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 18,1–15,4
Elektrisch rijbereik WLTP in km: 417–474
BMW XM[1]: Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 2,0–1,5 CO2-emissie gecombineerd WLTP in g/km: 45–35
Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 33,6–31,5
Elektrisch rijbereik WLTP in km: 76–84
BMW X7 M60i xDrive: Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 12,9–12,1
CO₂-emissie gecombineerd WLTP in g/km: 292–273
BMW X7: Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 12,9–7,8
CO₂-emissie gecombineerd WLTP in g/km: 292–203
BMW X6: Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 12,3–7,1
CO₂-emissie gecombineerd WLTP in g/km: 279–187
BMW X5[1]: Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 12,5–0,8
CO₂-emissie gecombineerd WLTP in g/km: 283–19
Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 30,7–26,3
Elektrisch rijbereik WLTP in km: 87–102
BMW X4: Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 9,5–6,0
CO₂-emissie gecombineerd WLTP in g/km: 215–156
BMW X3[1]: Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 9,5–2,1
CO₂-emissie gecombineerd WLTP in g/km: 216–47
Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 23,5–21,5
Elektrisch rijbereik WLTP in km: 39–44
BMW X2 M35i xDrive: Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 8,1–7,7
CO₂-emissie gecombineerd WLTP in g/km: 183–174
BMW X2: Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 8,1–4,8
CO₂-emissie gecombineerd WLTP in g/km: 183–125
BMW X1 M35i xDrive: Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 8,2–7,7
CO₂-emissie gecombineerd WLTP in g/km: 186–174
BMW X1[1]: Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 8,1–0,7 CO2-emissie gecombineerd WLTP in g/km: 183–16
Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 19,3–16,8
Elektrisch rijbereik WLTP in km: 71–86
[1]Autonomie afhankelijk van verschillende factoren, in het bijzonder: persoonlijke rijstijl, aard van het traject, buitentemperatuur, verwarming/airconditioning, voorverwarming.
[2] Bij plug-in-hybride: Vermogen afhankelijk van de laadstatus van de accu.
[3] Bestaat uit een verbrandingsmotor van 115 kW en een elektrische aandrijving tot 14 kW.
[4] Tijdelijke verhoging <10 seconden t.o.v. de opgegeven nominale waarde. De gegevens voor rijprestaties, verbruik en CO2-uitstoot gelden voor wagens met standaard versnellingsbak.
De gegevens over brandstofverbruik, CO₂-emissie en stroomverbruik worden berekend op basis van de voorgeschreven testprocedure VO (EU) 715/2007 in de geldende versie. De gegevens hebben betrekking op een wagen in standaarduitvoering in België en Luxemburg. De waarden houden rekening met verschillen in de gekozen velg- en bandenmaat en de optionele extra uitrusting van het gekozen model.
Meer informatie over de officiële CO₂-uitstoot en brandstofwaarden van nieuwe personenwagens is opgenomen in de "Gids CO₂", die gratis te verkrijgen is in elk verkooppunt of bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Directoraat-Generaal Leefmilieu (Victor Hortaplein 40 bus 10 te 1060 Brussel) - http://www.health.belgium.be/eportal.
De waarden zijn op basis van de WLTP-testcyclus berekend.