Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
KLANTENSERVICES.
Wat doen bij ongeval of schade?
Hoe geef ik een ongeval of schade aan?
Zijn er nog mensen betrokken bij het ongeval? Doe dan eerst uw aangifte bij de politie.
Daarna kan u alle info doorgeven aan uw verzekeringsmaatschappij.
Doe dit vóór u de schade laat herstellen. Zo weet u op voorhand wat precies gedekt wordt.
Indien u verzekerd bent bij BMW financial Services, kan u uw aangifte snel en gemakkelijk doen via de app UBCall:
• Download UBCall in de Google Play Store (Android)
• Download UBCall in de Apple App Store (iOS)Liever geen app? Doe uw aangifte dan op een van deze manieren:
• Aangifte bij ongeval met tegenpartij:Mail alle info naar insurance.fs@bmw.be:
o Ingevuld Europees schadeformulier
o Proces-verbaal (als er een is)
o Naam BMW Partner waarbij u de schade wil laten herstellen
> Vind hier uw BMW Partner in de buurtDan regelen wij al de rest voor u.
• Aangifte bij ongeval zonder tegenpartij of met onbekende tegenpartij:
Geef ons alle info door via het online schadeformulier. Wij regelen de rest voor u.
Hoe regel ik de herstelling?
Glasschade:
Bij glasschade kan u kiezen waar u die laat herstellen:
• Erkende BMW Partner
> Maak een afspraak bij een BMW Partner in uw buurt
Bent u verzekerd via BMW Financial Services of verzekerd voor glasschade via een andere verzekeraar? Dan is de herstelling van glasschade gratis.
Belangrijk: doe altijd eerst uw aangifte.Andere schade:
Laat uw schade herstellen bij een erkende BMW Partner.
Dan bent u zeker dat uw BMW hersteld wordt met 100% originele onderdelen.
Bent u verzekerd via BMW Financial Services? Dan regelen wij alle administratie voor u. Het enige wat u hoeft te doen?
• Doe uw aangifte via het online schadeformulier.
• Maak een afspraak bij een BMW Partner in uw buurt
Wij regelen al de rest voor u.Hoe regel ik de terugbetaling?
Doe altijd eerst uw aangifte bij BMW Financial Services, en daarna pas de herstelling.
Dan hoeft u niet te betalen: wij regelen alle administratie en kosten rechtstreeks met uw hersteller
Denk eraan: zoals de meeste contracten werken ook de verzekeringen bij BMW Financial Services met een ‘eigen risico’.Wat dat betekent? In de meeste gevallen krijgt u alles terugbetaald:
• Glasschade voorruit
• Diefstal
• Inbraakschade
• Brand
• Natuurkrachten
• Aanrijding met wild
•
Ongeval met derden waarbij de tegenpartij 100% aansprakelijk isIn sommige gevallen krijgt u uw kosten terugbetaald vanaf een bepaald bedrag: het eigen risico. Alles onder dat eigen-risico-bedrag moet u dan zelf betalen. Het gaat om:
• Vandalisme
• Materiële schade die niet in het eerste lijstje hoort
Bijv. schade die u zelf veroorzaakte of schade bij een ongeval met onbekende tegenpartijHoeveel uw eigen risico precies is? Dat vindt u in uw verzekeringscontract.
Vindt u het niet terug? Dan zoeken we het graag even voor u op:
• insurance.fs@bmw.be
• +32 890 51 11
Hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.Wat als mijn wagen totaal verlies is?
Bent u verzekerd via BMW Financial Services?
Bel dan BMW Road Assist 24/7:
• BMW: +32 2 354 81 23
• BMWi: +32 2 502 03 88
• BMW Club 7: +32 2 503 05 02Hou uw klantennummer, nummerplaat of chassisnummer bij de hand. Zo kunnen we u nog sneller helpen.
BMW Road Assist 24/7 zorgt voor:
• Slepen van uw wagen
• VervangwagenDoe daarna uw aangifte zoals hierboven.
Belangrijk: vermeld bij uw aangifte zeker ook de BMW Partner waarnaar uw auto gesleept is.> Meer info over BMW Road Assist 24/7
Bent u ergens anders verzekerd?
Neem zo snel mogelijk contact op met uw verzekeraar.
Nog een vraag over ongeval of schade?
• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Diefstal.
Hoe geef ik een gestolen wagen aan?
Bent u verzekerd via BMW Financial Services?
Doe uw aangifte bij de politie, en bezorg ons zo snel mogelijk een kopie van het verhoor via insurance.fs@bmw.be.
Bent u ergens anders verzekerd?Doe uw aangifte bij de politie.
Neem daarna zo snel mogelijk contact op met uw verzekeraar.Wat als iets gestolen is uit mijn wagen?
Via uw autoverzekering bent u niet verzekerd voor gestolen goederen.
Maar vaak wel via een inboedelverzekering, woonverzekering of brandverzekering. Ga na bij uw verzekeraar waarvoor u precies gedekt bent.Hebt u inbraakschade, bijvoorbeeld een gebroken ruit? Of is er iets gestolen dat ingebouwd zat in uw wagen, bijvoorbeeld een GPS?
Daarvoor bent u uiteraard wel verzekerd bij BMW Financial Services.
Zie in dat geval: 'Hoe geef ik een ongeval en schade aan?'Nog een vraag over diefstal?
• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Waar kan ik mijn tankkaart gebruiken?
In België
In het buitenland
Vind een tankstation in de buurt met de Network Fleet App:
Nog een vraag over uw tankkaart?
Nog een vraag over uw tankkaart?
• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Terugbetaling onderhoud of herstelling.
In België
Hebt u een BMW Service Inclusive-onderhoudsprogramma of een financieringscontract waarin dat inbegrepen zit?
Dan hoeft u niet te betalen voor onderhoud of herstelling.In het buitenland
Hebt u een BMW Service Inclusive onderhoudsprogramma of een financieringscontract waarin dat inbegrepen zit?
Dan hoeft u ook in het buitenland niet te betalen voor uw onderhoud en herstellingen.
Er zijn wel enkele voorwaarden om uw factuur terugbetaald te krijgen.Wat zijn de voorwaarden?
• U hebt een BMW Service Inclusive onderhoudsprogramma of een financieringscontract waarin dat inbegrepen zit.
• Het onderhoud of de herstelling gebeurt bij een erkende BMW Partner.
Hoe vraag ik de terugbetaling aan?
• Laat de juiste gegevens op de factuur zetten:
o Naam:
BMW Financial Services
Lodderstraat 16
2880 Bornem
o Btw-nummer:
BE0451.453.242
• Mail een scan van die factuur naar maintenance.fs@bmw.be.
Wij regelen de rest voor u.Nog een vraag over de terugbetaling van onderhoud of herstelling?
• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Mijn gegevens wijzigen.
Ik wil mijn contactinformatie wijzigen
Wil u uw e-mailadres, telefoonnummer of adres aanpassen?
Wijzig uw gegevens via:
- Mijn Financial Services Klantenportaal > Contracten > Kies uw contract > Mijn Betalingen
- E-mail: contract.sf@bmw.be
- Telefoon: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.
Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Ik wil mijn bankrekeningnummer wijzigen.
Bent u veranderd van bank of bankrekeningnummer? Wijzig uw bankgegevens via:
- Mijn Financial Services Klantenportaal > Contracten > Kies uw contract > Mijn Betalingen
- E-mail: contract.sf@bmw.be
- Telefoon: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.
Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Nog een vraag over het wijzigen van uw gegevens?
Contacteer ons via:
- Mijn Financial Services Klantenportaal > Support > Uw Mening
- E-mail: contract.sf@bmw.be
- Telefoon: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.
Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Betalingen.
Mijn domiciliëring is geweigerd, wat nu?
Weigert uw bank de automatische domiciliëring? Dan bieden we die automatisch een tweede keer aan.
Wordt die ook de tweede keer geweigerd? Dan moet u het openstaande bedrag zelf overschrijven met deze gegevens:
• Rekeningnummer: BE69 8260 0066 5778
• BIC: DEUTBEBE
• Mededeling: uw klantennummerU vindt uw klantennummer rechts bovenaan op uw contract.
Hoe krijg ik mijn facturen?
U krijgt uw factuur elke maand via de post en via mail, tenzij u dit anders hebt aangegeven.
Wenst u uw voorkeuren aan te passen? Contacteer ons via:
- Mijn Financial Services Klantenportaal > Support > Uw Mening
- E-mail: contract.sf@bmw.be
- Telefoon: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.
Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Verder kan u een overzicht van uw facturen raadplegen via Mijn Financial Services Klantenportaal > Mijn betalingen
Hoe betaal ik mijn facturen?
U betaalt via domiciliëring. U hoeft er dus niet elke maand aan te denken, de betaling gebeurt vanzelf.
Regelt u uw betalingen liever op een andere manier? Laat het ons weten:
• contract.sf@bmw.be
• +32 3 890 51 11Op welke dag van de maand moet ik betalen?
Die datum vindt u op uw contract.
Vindt u het niet terug? Dan zoeken we het graag even voor u op:
• contract.sf@bmw.be
• +32 3 890 51 11Ter info:
Voor een financieringscontract (BMW Financiering en BMW Select) betaalt u de eerste keer exact een maand na de startdatum. En vanaf dan telkens voor de maand die net voorbij is.
Andere formules zijn huurcontracten: u betaalt dus bij het begin van de maand, telkens voor de maand die volgt.
Nog een vraag over betalingen?
Contacteer ons via:
- Mijn Financial Services Klantenportaal > Support > Uw Mening
- E-mail: contract.sf@bmw.be
- Telefoon: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.
Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Mijn contract.
Wat als ik over mijn maximumaantal kilometers ga?
Uw financieringscontract en/of onderhoudsprogramma is berekend volgens een:
- Maximumaantal maanden
- Maximumaantal kilometers
Bereikt u één van bovenstaande opties? Dan heeft u twee keuzes:
- Pas de kilometers en/of de looptijd van uw contract aan via Mijn Financial Services Klantenportaal > Contracten > Kies uw contract > Diensten
- Vraag uw berekening voor vroegtijdige stopzetting aan via Mijn Financial Services Klantenportaal > Contracten > Kies uw contract > Einde Contract.
Let wel, dit voorstel bevat verbrekingskosten.
Mijn contract loopt af
We contacteren u tijdig om het einde van uw contract in goede banen te leiden.
Hier kan u ook alvast alle informatie rustig nalezen.
Vanaf 9 maanden voor afloop van uw contract, kan u zelf uw einde-contract-intentie ingeven via Mijn Financial Services Klantenportaal > Contracten > Kies uw contract > Einde Contract
Ik wil mijn contract aanpassen.
De volgende contracten kan u aanpassen:
- Financieringscontract (Huur Lange Termijn, Financiële Renting, Switch, Private Lease Flex)
- Onderhoudsprogramma
Een verzekering kan u niet aanpassen.Financieringscontract aanpassen
Wat zijn de voorwaarden?
De volgende parameters kunnen aangepast worden:
- Looptijd
- Kilometers
- Restwaarde (indien van toepassing)
Wilt u iets toevoegen?Dan zijn er wel voorwaarden:
- U kan alleen een onderhoudsprogrammatoevoegen als uw wagen:
Max. 3 maanden geleden voor het eerst ingeschreven is
Nog geen onderhoud kreeg
Minder dan 30.000 kilometers reed
- U kan alleen een verzekeringspakket toevoegen als uw wagen volgens onze inspectie in perfecte staat is.
Hoeveel kost het?U betaalt geen administratieve kosten.
U betaalt uiteraard wel een nieuw maandbedrag volgens wat u liet aanpassen of toevoegen.
Hoe gaat u te werk?Vertel ons wat u wil aanpassen via:
- Mijn Financial Services Klantenportaal > Contracten > Kies uw contract > Diensten
- E-mail: contract.sf@bmw.be
- Telefoon: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.
Van zodra u de aanvraag hebt ingediend, ontvangt u een offerte van BMW Financial Services. Wanneer wij die offerte ondertekend terugkrijgen, passen we uw contract aan.
Tip: hebt u ook een onderhoudsprogramma? Denk eraan om ook daar uw looptijd en kilometers aan te passen.
Onderhoudsprogramma aanpassen
Wat zijn de voorwaarden?
Er zijn geen voorwaarden.
Dit kan u aanpassen in uw onderhoudsprogramma wanneer u wil:
- Looptijd
- Kilometers
Hoeveel kost het?
U betaalt geen administratieve kosten.
U betaalt uiteraard wel een nieuw maandbedrag volgens wat u liet aanpassen.
Vraag ons om uw contract te veranderen via:
- Mijn Financial Services Klantenportaal > Contracten > Kies uw contract > Diensten
- E-mail: contract.sf@bmw.be
- Telefoon: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.
Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Van zodra u de aanvraag hebt ingediend, ontvangt u een offerte van BMW Financial Services. Wanneer wij die offerte ondertekend terugkrijgen, passen we uw contract aan.Ik wil mijn contract vroeger stopzetten.
Wil u uw wagen sneller afbetalen, uw onderhoudsprogramma stopzetten of veranderen van verzekeraar?
U kan al onze contracten vroeger stopzetten:
- Financieringscontract
- Onderhoudsprogramma (onder bepaalde voorwaarden)
- Verzekering
Tip: hou er wel rekening mee dat er telkens kosten bij horen.Tip: hebt u naast een financieringscontract ook een onderhoudsprogramma en/of verzekering? Denk eraan dat u ook die contracten op tijd stopzet.
Financieringscontract vroeger stopzetten
Wat zijn de voorwaarden?
Er zijn geen voorwaarden. U kan uw financieringscontract vroeger afbetalen wanneer u wil.
Hoeveel kost het?
U betaalt altijd nog een laatste bedrag als u uw contract vroeger stopzet.
Uw laatste bedrag bestaat uit een aantal onderdelen:
- Altijd: verbrekingsvergoeding of ‘wederbeleggingsvergoeding’
- Soms: herberekening maximumaantal kilometers: sommige contracten zijn berekend volgens een bepaald aantal kilometers over een bepaalde looptijd. Stopt u uw contract vroeger? Dan berekenen we dat maximumaantal kilometers pro rata.
Stel: u zou 100.000 kilometers doen op 4 jaar, maar u stopt uw contract na 2 jaar? Dan is uw maximumaantal 50.000 kilometers. Reed u meer of minder kilometers? Dan moet u extra betalen of krijgt u geld terug.
- Soms: resterende maandbedragen: bij een financiering is uw totale bedrag verspreid over de volledige looptijd. Dus stopt u dat vroeger? Dan is een deel nog niet afbetaald.
- Soms: restwaarde: als u uw wagen wil overkopen
Wat precies in uw laatste bedrag zit, hangt af van uw contract:
- BMW Financiële renting, BMW Financiële leasing:
Verbrekingsvergoeding
Restwaarde, als u de wagen wil overkopen - BMW Financiering en BMW Select:
Verbrekingsvergoeding
Restwaarde (bij BMW Select enkel als u de wagen wil overkopen) - BMW Huur lange termijn en BMW All-in Private Lease:
Verbrekingsvergoeding
Vraag het aan via:- Mijn Financial Services Klantenportaal > Contracten > Kies uw contract > Einde Contract
- E-mail: contract.sf@bmw.be
- Telefoon: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.
Onderhoudsprogramma vroeger stopzetten
Wat zijn de voorwaarden?
U kan uw onderhoudsprogramma alleen vroeger stopzetten in deze gevallen:- U verkoopt uw wagen
- Uw wagen is gestolen of total loss
- De contractant is overleden
Hoeveel kost het?
U betaalt geen administratieve kosten.
Er volgt wel nog een afrekening op basis van het aantal kilometers.
Reed u meer of minder kilometers dan geschat volgens uw contract? Dan moet u voor die extra kilometers bijbetalen, of u krijgt geld terug als u er minder reed.Hoe vraag ik het aan?
Verzamel de bewijsstukken (van verkoop, diefstal, total loss of overlijden) en contacteer ons:- E-mail: contract.sf@bmw.be
- Telefoon: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.
Verzekering vroeger stopzetten
Wat zijn de voorwaarden?
Er zijn geen voorwaarden. U moet het wel via aangetekend schrijven aanvragen.
Hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Hoeveel kost het?
Dit is gratis.
Hoe vraag ik het aan?- Laat ons weten dat u uw verzekering wil stopzetten via aangetekend schrijven op dit adres:
BMW Financial Services
Lodderstraat 16
2880 Bornem
Doe dit ten laatste 3 maanden voor de jaarlijkse vervaldag van uw verzekeringscontract. - Zodra we uw aangetekend schrijven ontvangen, sturen we u het document ‘Aanhangsel van Schuldvordering’: vul dit in en laat dit ondertekenen door de nieuwe verzekeraar.
- Zodra we uw ‘Aanhangsel van Schuldvordering’ correct hebben ontvangen, verwijderen we de verzekering uit uw contract.
Uitzondering: had u net een schadegeval?
Dan kan u uw verzekering heel eenvoudig stopzetten via:- E-mail: insurance.fs@bmw.be
- Telefoon: +32 3 890 51 11
Tip: Hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.Ik wil mijn contract overdragen.
Welk contract wil u overdragen?
• Financieringscontract
• Onderhoudsprogramma
Een verzekering kan u niet overdragen. U kan uw verzekering wel stopzetten en dan een nieuwe openen.Financieringscontract overdragen
Wat zijn de voorwaarden?
Volgende producten kunnen niet overgedragen worden:
BMW financiering (professioneel en particulier), BMW Select.
U kan uw financieringscontract overdragen als:• Jullie alle twee btw-plichtig zijn
• U dit ten laatste 6 maanden voor het einde van het contract aanvraagtHoeveel kost het?
• Voor de oorspronkelijke klant: 50 euro
• Voor de nieuwe klant: 200 euroHoe vraag ik het aan?
U moet hiervoor een document invullen en ondertekenen. Daarna onderzoeken wij de kredietwaardigheid van de nieuwe klant.
Tip: hebt u ook een onderhoudsprogramma? Denk eraan om dat mee over te dragen als u dat wil.
Onderhoudsprogramma overdragen
Wat zijn de voorwaarden?
U kan uw onderhoudsprogramma overdragen als:
• Ook de wagen van eigenaar verandert
• U dit ten laatste 6 maanden voor het einde van het onderhoudsprogramma aanvraagtHoeveel kost het?
50 euro administratieve kosten.Hoe vraag ik het aan?
Contacteer ons:
• contract.sf@bmw.be
• +32 3 890 51 11Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Ik wil de algemene voorwaarden van mijn contract raadplegen.
U kan de algemene voorwaarden raadplegen via Mijn Financial Services Klantenportaal > Contracten > Kies uw contract > Documenten
Nog een vraag over uw contract?
Contacteer ons via:
- Mijn Financial Services Klantenportaal > Support > Uw Mening
- E-mail: contract.sf@bmw.be
- Telefoon: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.
Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
CONTACT
Financial Services
- E-mail: contract.sf@bmw.be
- Telefoon: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.
Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Bezoek ook zeker Mijn Financial Services Klantenportaal.
Hier kan u onder andere:
- Contractgegevens beheren
- (Openstaande) betalingen raadplegen
- Uw einde-contract-intentie ingeven
- ...
Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.