Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
Met BMW Road Assist 24/7 hebt u als BMW Rijder op elk moment automatisch* recht op snelle en volledige bijstand onderweg. Wat de omstandigheden ook zijn.
BMW Road Assist 24/7 is geactiveerd bij afhaling van uw nieuwe wagen of BMW Premium Selection tweedehands wagen en is levenslang* geldig.
Met BMW Road Assist 24/7 hebt u als BMW Rijder op elk moment automatisch* recht op snelle en volledige bijstand onderweg. Wat de omstandigheden ook zijn.
BMW Road Assist 24/7 is geactiveerd bij afhaling van uw nieuwe wagen of BMW Premium Selection tweedehands wagen en is levenslang* geldig.
Gratis levenslange* bijstand - voor alle BMW rijders - 24/7.
De troeven voor u:
- 1 contactnummer voor pech en ongeval.
- Geldig in heel Europa.
- Gratis levenslange* bijstand.
- Alle service volledig naar BMW normen.
Ongeval of pech? Bel BMW Road Assist 24/7 op 0032 2 354 81 23 (kosten afhankelijk van de nationale operator).
*Enige voorwaarde: onderhoud bij uw BMW Partner.
Kies voor onderhoud of olieservice altijd voor de authentieke service van uw BMW Partner. Uw recht op het BMW Road Assist 24/7 programma vervalt wanneer een olieservice of onderhoud niet is uitgevoerd door een erkend BMW Servicepartner in België of Groothertogdom Luxemburg of wanneer het onderhoudsinterval overschreden werd volgens de info in de boordcomputer van de wagen en in de systemen van BMW Group.
Pechverhelping, al dan niet ter plaatse.
In de meeste gevallen zullen onze specialisten u telefonisch kunnen helpen. Als u echter bijstand ter plaatse nodig hebt, sturen wij onmiddellijk een BMW Servicemobil of regelen wij bijstand via een Service Partner. (1)
Bijstand bij lekke band.
Bij een lekke band leveren wij indien nodig bijstand ter plaatse. Als uw banden zijn uitgerust met de Runflattechnologie worden bijkomende services voorzien indien uw BMW geïmmobiliseerd is en de vervangbanden niet binnen 4 uur beschikbaar zijn. (2)
Kleine ongelukjes.
Wij helpen u graag om kleinere problemen op te lossen zoals verloren sleutels, gebruik van de verkeerde brandstof of een lege brandstoftank. In dit uitzonderlijke geval zien wij ons echter genoodzaakt om de kosten voor de pechverhelping of de bijkomende mobiliteitsdiensten aan te rekenen.
Van zodra wij uw oproep ontvangen, stellen wij alles in het werk zodat u uw reis zo snel mogelijk verder kunt zetten:
- Heel wat problemen worden meteen aan de telefoon opgelost.
- Lokale, gespecialiseerde pechverhelping wordt op pad gestuurd.
- Sleepdienst wordt georganiseerd.
- De BMW (Service) Partner van uw keuze wordt gecontacteerd.
- Indien nodig wordt er een vervangwagen geregeld.
- U krijgt nauwkeurig advies over alternatieve reismogelijkheden.
- De belangrijkste kosten worden gedragen door het BMW Road Assist 24/7 programma.
Bijstand bij ongeval.
Een ongeval komt nooit alleen: er komt altijd heel wat bij kijken. Bovendien moet u misschien zelf eerst even bekomen. BMW Road Assist 24/7 neemt daarom zoveel mogelijk last van uw schouders. Wij treffen meteen alle noodzakelijke eerste regelingen. Zo zorgen we ervoor dat uw mobiliteit én uw gemoedsrust zo min mogelijk in het gedrang komen.
Wat te doen in geval van een ongeval?
Blijf rustig.
Paniek is een slechte raadgever. Probeer de ernst van de situatie in te schatten: zijn er gewonden of alleen blikschade? Waar u zich ook bevindt: u kunt ervan op aan dat u snel geholpen zult worden.
Contacteer BMW Road Assist 24/7.
Dit kan meteen vanuit de wagen via de iDrive Controller of via het BMW 0800 noodnummer. Werd er een airbag ontvouwen? Dan vertrekt er automatisch een intelligente noodoproep naar het BMW Callcenter, zowel in binnen- als buitenland. U kunt deze ook steeds manueel activeren door op de noodknop in de wagen te duwen. Als u de wagen verlaat, trek dan een veiligheidsvestje aan en stel u op een veilige plek
Ook in uitzonderlijke situaties kunt u rekenen op professionele en kwalitatieve BMW ondersteuning:
- U krijgt meteen duidelijke instructies aan de telefoon.
- Er wordt gezorgd voor een sleepdienst.
- Wij nemen contact op met de BMW (Service) Partner van uw keuze.
- Er wordt een vervangwagen georganiseerd.
- We geven u nauwkeurig advies over alternatieve reisopties.
BMW ACCIDENT CALL.
Sneller, eenvoudiger, comfortabeler: de innovatieve BMW Accident Call biedt onmiddellijke ondersteuning bij kleine ongevallen met lage snelheid. Met zijn sensoren detecteert uw BMW ongevallen in het lagere snelheidsbereik, geeft hij automatisch een waarschuwing in de iDrive-monitor weer en maakt hij rechtstreeks verbinding met de BMW hulp bij ongevallen. Met een klik op de iDrive Controller is de bestuurder rechtstreeks verbonden met de specialisten van BMW hulp bij ongevallen, die op afstand of ter plaatse professionele ondersteuning bieden op basis van de doorgestuurde relevante gegevens.
Voorwaarden / beschikbaarheid
Voorwaarden:
- Extra uitrustingen BMW Teleservices, BMW ConnectedDrive Services en Intelligent Emergency Call vanaf juli 2017. Het aanbod kan variëren naargelang het land en het BMW model.
Beschikbaarheid:- Om technische redenen wordt niet elk ongeval automatisch gedetecteerd. In dergelijke uitzonderlijke gevallen kunt u de BMW Accident Call handmatig activeren.
Alle diensten.
Specialist aan het werk.
Wat er ook gebeurt, wij zorgen ervoor dat uw BMW op elk moment in handen van echte specialisten blijft. Aan de telefoon krijgt u vakkundig advies van iemand die uw wagen echt kent. Voor herstellingen contacteren wij de BMW (Service) Partner van uw keuze. Een onnoemelijke troef naar instandhouding en levensduur toe. (1)
Sleepdienst.
Als het niet mogelijk is uw wagen ter plaatse te herstellen, wordt uw wagen naar de BMW (Service) Partner van uw keuze gebracht (in het binnenland) of naar de dichtstbijzijnde (Service) Partner (in het buitenland). Zonder dat u hiervoor extra kosten hebt.
Vervangwagen.
We dragen de kosten van een vervangwagen tot wanneer uw wagen hersteld is. In het binnenland tot een maximum van 3 werkdagen + een weekend. In het buitenland tot een maximum van 5 werkdagen + een weekend. (3)(4)
Ophaling en terugkeer van uw BMW uit het buitenland (repatriëring).
Als de herstelling in het buitenland langer dan 3 werkdagen duurt vanaf de aankomst in de werkplaats, dan dragen we de kost van het ophalen of terugbrengen (max. € 650) en organiseren we dit voor u.
Uw traject verderzetten per taxi.
Als u een taxi nodig hebt om uw traject verder te zetten, dan betalen wij die voor u tot een maximumbedrag van € 80.
Reis per trein of vliegtuig.
Indien nodig dragen wij de kosten van het verderzetten van uw reis per vliegtuig of trein (max. € 650).
Hotel accommodatie/verblijf.
Wanneer dat nodig is dragen wij de hotelkosten voor alle inzittenden van het voertuig tot wanneer uw wagen hersteld is met een maximum van 4 nachten (max. 4-sterrenhotel). Voorwaarde: de plaats waar u pech hebt, is meer dan 50 km van uw woonplaats verwijderd.
Belangrijke info & voorwaarden.
BMW ROAD ASSIST 24/7 PROGRAMMA: BELANGRIJKE INFO EN VOORWAARDEN.
BMW draagt transparantie hoog in het vaandel. Lees rustig deze voorwaarden na. Zo weet u precies waaraan u zich mag verwachten wanneer u beroep doet op het BMW Road Assist 24/7 programma.
Goed om te weten:
Het BMW Road Assist programma geldt enkel in geval van pech of ongeval. Pech betekent: een technisch defect in het voertuig dat het voor u onmogelijk maakt om uw reis verder te zetten. Ongeval betekent: immobilisatie van het voertuig door externe impact, al dan niet veroorzaakt door de chauffeur.
Terugbetaling van kosten nodig?
In het algemeen worden alleen de kosten terugbetaald waarvan de omvang en draagwijdte afgesproken en goedgekeurd werden aan de telefoon met BMW Road Assist 24/7. Normaal betalen wij alle onkosten voor de diensten binnen het BMW Road Assist 24/7 bijstandsprogramma rechtstreeks. Als u toch in uitzonderlijke gevallen zelf een voorafbetaling deed, zullen we u die onmiddellijk terugbetalen.
Wat moet u hiervoor doen?
Bezorg ons onderstaande documenten en gegevens via mail naar contact.be@bmw.be:
- Uw naam, voornaam en adres.
- Uw nummerplaat en chassisnummer.
- De plaats en de datum waarop u voor het eerst contact opnam met onze diensten.
- De originele factuur van de dienst (vb. uitgeschreven door de sleepdienst).
- Uw bankrekeningnummer.
- Uw naam, voornaam en adres.
Deze kosten worden niet terugbetaald:
- Uitgaven die u ook zonder pech gehad zou hebben (vb. brandstofkosten, wegentol …).
- Extra hotelkosten, vb. maaltijden of minibar.
- onkosten of verliezen die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zijn van de pech, vb. inkomstenderving, annulatiekosten, vervallen tickets …
- Kosten voor onderhoudswerken, herstellingen van slijtage, grondige inspecties en levering van onderdelen en andere benodigdheden.
- Uitgaven die u ook zonder pech gehad zou hebben (vb. brandstofkosten, wegentol …).
Het BMW Road Assist programma geldt ook niet in de volgende situaties:
- Bij algemene BMW Service- en reparatiewerkzaamheden.
- Bij diefstal of vandalisme en de potentiële gevolgen daarvan.
- Bij schade opgelopen tijdens rij-evenementen waar oefeningen gedaan worden om topsnelheden te behalen.
- In geval van schade veroorzaakt door het inbouwen van onderdelen die niet werden goedgekeurd door BMW of als het voertuig aanpassingen onderging op een manier die niet door BMW werd goedgekeurd.
- Bij algemene BMW Service- en reparatiewerkzaamheden.
Toepassingsgebied
BMW WAAKT OVER UW MOBILITEIT IN HEEL EUROPA.
Uw BMW is veel meer dan een wagen, het gaat om een mobiliteitsconcept. De wereld rondom u staat niet stil: dus waarom zou u dat moeten doen? Zelfs niet in geval van pech of ongeval.
Bekijk hierboven de regio's waarin het BMW Road Assist 24/7 programma geldt.
Hoe BMW Road Assist 24/7 bereiken?
Uw bijstandsprogramma is de klok rond bereikbaar, in heel Europa. Dit op 3 manieren:
1. Is uw wagen uitgerust met een iDrive Controller?
1. Ga naar ConnectedDrive
2. BMW Assistance of Pechhulp2. Is uw wagen niet uitgerust met een iDrive Controller?
Bel dan 0032 2 354 81 23 (kosten afhankelijk van de nationale operator).
Tip: sla dit nummer alvast op bij uw contacten en vraag uw BMW Partner om een sticker in uw kofferruimte of in uw handschoenkastje te kleven.
3. In uiterste nood
In uiterste nood kunt u ook hulp oproepen door op de noodknop in uw wagen te duwen.
(1) Opgelet: om juridische redenen zijn de diensten voor de pechverhelping beperkt tot het opnieuw rijklaar maken van het voertuig. Kosten voor onderhoudswerken, herstellingen van slijtage, grondige inspecties en levering van onderdelen zitten niet vervat in de pechverhelping. Deze mogen bovendien enkel uitgevoerd worden door een BMW (Service) Partner.
(2) De kosten voor de nieuwe vervangbanden zijn niet inbegrepen.
(3) Beschikbaarheid kan regionaal verschillen en hangt af van de situatie. De voorwaarden van autoverhuurbedrijven kunnen restricties opleggen afhankelijk van de bestemming.
(4) Opgelet: rijbewijs, identiteitskaart en kredietkaart zijn noodzakelijk voor het verhuurkantoor.