Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
MIJN HOOFD ZIT VOL MET IDEEËN, NIET MET AFSPRAKEN.
#WHATEVERHAPPENS. BMW TELESERVICES.
Met de BMW Teleservices geniet u van het summum van veiligheid en comfort wanneer het om servicevragen gaat. Van kleine onderhoudswerken tot snelle hulp bij ongevallen en pech – dankzij BMW Teleservices en BMW ConnectedDrive hoeft u niet veel te doen om steeds op het juiste moment de juiste ondersteuning te krijgen. Uw BMW herkent de situatie automatisch en stuurt alle relevante voertuiggegevens door naar onze specialisten. Zo worden steeds de juiste maatregelen genomen.
BMW TELESERVICES: GRATIS MET BMW CONNECTED DRIVE.
Hebt u BMW ConnectedDrive of een noodoproepfunctie? Dan kunt u ook gratis gebruikmaken van de BMW Teleservices.
Zo beleeft u Teleservices ten volle:
- registreer u in het BMW ConnectedDrive portaal of in de My BMW App.
- Voeg uw wagen toe aan uw account.
- Kies uw BMW Servicepartner rechtstreeks in het BMW ConnectedDrive portaal, in de My BMW App of op het iDrive-display van uw wagen: BMW ASSISTANCE > SERVICEPARTNER.
BMW TELESERVICE CALL.
De BMW Teleservice Call voorziet u en de Servicepartner van uw voorkeur van alle relevante informatie wanneer onderhoud nodig is of in geval van een defect. Nog voordat uw BMW Servicepartner contact met u opneemt om een afspraak te maken, is hij al op de hoogte van de staat van uw wagen, kan hij reserveonderdelen bestellen en is hij optimaal voorbereid op de specifieke noden van uw wagen. Daardoor duurt het onderhoud ook minder lang.
Ook onverwacht onderhoud, zoals bijvoorbeeld bij versleten remmen, detecteert het systeem op tijd, waarna het de nodige informatie doorstuurt om het defect snel te kunnen verhelpen. U hoeft zich om niets meer te bekommeren en uw BMW blijft in onberispelijke staat.
Om contact op te nemen en een afspraak voor te bereiden, kan uw Servicepartner in uw opdracht de actuele gegevens van een BMW Teleservice Call uit uw wagen oproepen en berichten naar uw wagen sturen, bv. om u aan een afspraak te herinneren.
Uw voordelen in een oogopslag.
Geniet van meer comfort en efficiëntie:
- Automatische herkenning van de onderhoudsbehoefte
- Rechtstreeks verzenden van de voor het onderhoud relevante gegevens naar BMW
- De Servicepartner van uw voorkeur heeft toegang tot de voor het onderhoud relevante gegevens
- Automatische herinnering aan onderhoudsafspraken
- Optimaal voorbereid en efficiënter onderhoud
- Kortere onderhoudsduur
Prestatiekenmerken in detail
Condition Based Service-sensoren (CBS) controleren voortdurend het vloeistofpeil (bv. motorolie) of slijtageonderdelen (bv. remvoeringen). Wanneer een onderhoudsafspraak nodig is, stuurt uw BMW automatisch alle servicegegevens naar BMW. De BMW Servicepartner van uw voorkeur, voor zover u die in het ConnectedDrive portaal hebt vastgelegd, belt u om eventueel een afspraak te maken. Door de nauwkeurigheid van de verzonden gegevens kan de onderhoudsbeurt perfect worden voorbereid met alle noodzakelijke componenten en reserveonderdelen – zo moet de wagen slechts gedurende een minimale periode in de werkplaats blijven. Vergeet niet-flexibele onderhoudsintervallen. U rijdt alleen dan naar de werkplaats als dat nodig is.
BMW HULP BIJ PECH.
Bij pech helpen wij u zo goed mogelijk: u kunt direct vanuit de wagen contact opnemen met de BMW hulp bij pech door via iDrive in het menu BMW ConnectedDrive het punt BMW Assistance te kiezen. Alle relevante gegevens over de toestand van de wagen en uw huidige positie worden onmiddellijk naar Mobile Service doorgestuurd en er wordt een spraakverbinding tot stand gebracht. De specialisten verhelpen kleinere defecten direct vanop afstand of nemen ter plaatse passende maatregelen.
Van wagens met de nieuwste generatie iDrive kunnen de vereiste gegevens na uw toestemming worden opgevraagd en vanop afstand worden bekeken. Zo kan de medewerker van de pechverhelping de voertuiggegevens ook ontvangen wanneer u zich via een telefoonoproep gemeld hebt.
U kunt de hulp bij pech ook starten met uw My BMW App. In dat geval krijgt de hotline ook alle nodige voertuiginformatie om u de best mogelijke ondersteuning te bieden.
Uw voordelen in een oogopslag.
Bij pech en defecten kunt u op de kennis van onze experts vertrouwen, die u bij de probleemdiagnose helpen:
- Snelle en nauwkeurige diagnoses op afstand
- Onderhoud van bepaalde defecten op afstand
- Vakkundige hulp op elk moment en in elke situatie
- Optimaal voorbereid onderhoud, indien vereist
Prestatiekenmerken in detail
In geval van pech of bij een defect van uw BMW kiest u gewoon via het iDrive-menu BMW ConnectedDrive en de functie Mobile Care. Met een druk op een knop kunt u de actuele voertuiggegevens voor evaluatie naar onze Mobile Care-specialisten doorsturen. Die kunnen uw BMW van op afstand diagnosticeren alsof hij in de werkplaats is. Via een automatische spraakverbinding informeren onze specialisten u over de toestand van de wagen en de volgende stappen. Vaak kunnen ze bepaalde problemen op afstand oplossen. Als onderhoud op afstand niet mogelijk is, wordt onmiddellijk een Mobile Care-wagen gestuurd of wordt u doorverwezen naar de dichtstbijzijnde BMW Servicepartner. De voertuiggegevens worden naar de BMW Servicepartner doorgestuurd, zodat die optimaal op het onderhoud van uw wagen is voorbereid.
BMW HULP BIJ ONGEVALLEN.
De innovatieve ongevaloproep biedt professionele ondersteuning bij kleine ongevallen waarbij de airbag niet wordt geactiveerd. De wagen herkent de schade en informeert u via de iDrive-monitor. Eén druk op een knop volstaat – en de specialisten van het callcenter voor hulp bij ongevallen staan u met hun competentie bij en sturen u graag door naar de dichtstbijzijnde Servicepartner. Als uw wagen echter niet kan rijden, wordt een takeldienst voor u georganiseerd.
Uw voordelen in een oogopslag.
- Automatische ongevaldetectie
- Eén klik om hulp te krijgen
- Automatische locatieoverdracht
- Onmiddellijke ondersteuning door BMW
- Gratis sleepdienst
- Afspraak met een geautoriseerde/erkende BMW Servicepartner
Voorwaarden
- SA6AE, SA6AK, SA6AC met SOP 07/2017. De opties kunnen naargelang de markt en het voertuigniveau verschillen.
- Om technische redenen wordt niet elk ongeval automatisch gedetecteerd. In dergelijke uitzonderlijke gevallen kan de BMW Teleservice-ongevaloproep manueel geactiveerd worden.
- SA6AE, SA6AK, SA6AC met SOP 07/2017. De opties kunnen naargelang de markt en het voertuigniveau verschillen.
SERVICEPARTNERMANAGEMENT.
Via het Servicepartnermanagement kunt u een Servicepartner van uw voorkeur vastleggen die de Teleservice Calls uit uw wagen ontvangt. De Servicepartner die op dat moment toegewezen is, kunt u steeds raadplegen en wijzigen in het voertuigmenu, in uw ConnectedDrive klantenportaal of in de My BMW App. Om de levering van de Teleservice-diensten te garanderen, kan de correctie ook door BMW worden uitgevoerd als de toewijzing aan een Servicepartner ontbreekt of duidelijk verkeerd is.
BMW TELESERVICES: HOW-TO.
Zo gebruikt u BMW Teleservices.
Zo werkt de BMW hulp bij ongevallen en pech.
Zo kiest u de BMW Servicepartner van uw voorkeur.