Skip to main content

De website is momenteel niet volledig beschikbaar.

Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.

BMW i Reeks

BMW i.

BMW i

BMW ELEKTROMOBILITEIT.

DE HUIDIGE BMW i REEKS.

Volg ons op een reis door de geschiedenis van de elektrische BMW wagens. BMW i werkt sinds 2010 aan wagens met volledig elektrische en gedeeltelijk elektrische aandrijving. En aan een heel nieuw begrip over hoe duurzaamheid en wagens samen kunnen gaan. Ontdek de modellen van de BMW i Reeks.

    Featured
    Sort by: Price low to high
    Sort by: Price high to low
    Horse Power
    BMW i7 M modellen
    BMW i7 M modellen
    • 659 PK
    • 0–100 in 3.7 Seconden
    BMW M

    De BMW i7 M70 xDrive.

    Prijs vanaf: 180.299,99 €

    BMW i7 M70 xDrive[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 23,7–20,8; elektrisch rijbereik WLTP in km: 488–559

    BMW i7
    • tot 544 PK
    • 0–100 in 4.7 Seconden
    BMW i

    BMW i7.

    Prijs vanaf: 137.900,00 €

    BMW i5 Berline M modellen
    BMW i5 Berline M modellen
    • 601 PK
    • 0–100 in 3.8 Seconden
    BMW M

    BMW i5 M60 xDrive.

    Prijs vanaf: 109.300,00 €

    BMW i5 M60 xDrive Berline[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km:  20,6 - 18,2; elektrisch rijbereik WLTP in km:  455 - 516

    BMW i5 Berline
    • tot 340 PK
    • 0–100 in 6.0 Seconden
    BMW i

    BMW i5.

    Prijs vanaf: 73.700,00 €

    BMW i5 Touring M modellen
    BMW i5 Touring M modellen
    • 442 (601) kw (PK)
    • 0–100 in 3.9 Seconden
    BMW M

    BMW i5 M60 xDrive Touring.

    Prijs vanaf: 111.900,00 €

    BMW i5 M60 xDrive Touring[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 20,8 - 18,3; Elektrische actieradius, WLTP in km: 445 - 506

    BMW i5 Touring
    • tot 250 (340) kw (PK)
    • 0–100 in 6.1 Seconden
    BMW i

    BMW i5 Touring.

    Prijs vanaf: 76.300,00 €

    BMW i4 Gran Coupé
    BMW i4 Gran Coupé
    • 340 PK
    • 0–100 in 5.6 Seconden
    BMW M

    BMW i4

    Prijs vanaf: 64.200,00 €

    BMW iX M modellen
    BMW iX M modellen
    • 619 PK
    • 0–100 in 3.8 Seconden
    BMW M

    BMW iX M60 Sports Activity Vehicle.

    Prijs vanaf: 140.600,00 €

    BMW iX M60[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 24,7–21,9; elektrisch rijbereik WLTP in km:  500–565

    BMW iX SUV
    • tot 523 PK [3]
    • 0–100 in 4.6 Seconden
    BMW i

    BMW iX.

    Prijs vanaf: 109.140,00 €

    BMW iX1 SUV
    • tot 313 PK[3]
    • 0–100 in 5.6 Seconden
    BMW i

    BMW iX1.

    Prijs vanaf: 57.950,00 €

    ANDERE THEMA’S.

    BMW i7 aangesloten aan een laadpaal voor een kantoorgebouw

    BMW ELEKTROMOBILITEIT.

    BMW i5 geparkeerd voor een financiële instelling

    BMW FINANCIAL SERVICES.

    DE BMW i MODELLEN IN EEN OOGOPSLAG.

    Ontdek nu al de toekomst van mobiliteit. Sportief of krachtig, als luxueuze berline of als comfortabele terreinwagen. De modellen van de BMW i Reeks passen zich aan elke situatie aan.

    BMW i5.

    De BMW i5 is de volledig elektrische variant van de businessberline. Rijdynamiek gecombineerd met sportief design en intelligente rijhulpsystemen. 

    BMW i5 Touring

    DE EERSTE GENERATIE (G61).

    De nieuwe volledig elektrische en veelzijdige BMW i5 Touring heeft voldoende ruimte voor al uw plannen. Met een bagageruimte met een inhoud van 570 - 1.700 liter en een e-actieradius van 483 - 560 km[1] bent u zowel in het dagelijks leven als op reis uitstekend voorzien. Hij brengt tevens een sportieve 250 kW (340 pk) op de weg en accelereert in 6,1 seconden van 0 naar 100 km/h. In uitdagende rij- of parkeersituaties wordt u ondersteund door intelligente rijhulpsystemen. 


    Naast de grote inhoud van de bagageruimte laat het design van de BMW i5 Touring zich van zijn sportieve en glansrijke kant zien. Het beeld wordt bepaald door nauwkeurige contouren en langgerekte vlakken. De verlichte BMW nierengrille Iconicglow brengt de voorkant op indrukwekkende wijze op de voorgrond - vooral 's nachts. In combinatie met de nieuw vormgegeven expressieve koplampen ontstaat hierdoor het klassieke gezicht met vier ogen. 


    In het interieur kunt u rekenen op het beste entertainment. Of het nu gaat om videostreaming, gaming of muziek via het uitstekende geluidssysteem - het aanbod is groot, zodat elke reis een multimediale ervaring wordt. Het Bowers & Wilkins Surround Sound System zorgt voor een fantastische weergave van muziek. Albums en soundtracks worden op akoestisch bijzonder indrukwekkende wijze via 16 luidsprekers en een subwoofer van 655 watt weergegeven.

    BMW i5 eDrive40 Touring[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 19,3 - 16,5; Elektrische actieradius, WLTP in km: 483 - 560

    BMW i5 M60 xDrive Touring

    BMW i5 M60 xDRIVE TOURING (G61).

    Bij de volledig elektrische BMW i5 M60 xDrive Touring is er geen sprake van lokale emissies. Maar door zijn sportieve rijstijl en zijn dynamische design laat hij wel overal een blijvende indruk achter. 

    Met zijn krachtige 442 kW (601 pk) bereikt hij een topsnelheid van 230 km/h en in 3,9 seconden een acceleratie van 0 naar 100 km/h. Hij trekt een razendsnel printje, maar de rode M sportremmen brengen hem ook weer vlot tot stilstand. Het adaptief M onderstel reageert ook snel op elke situatie en zorgt samen met de integrale actieve besturing voor optimaal comfort en volledige controle. 
     

    Hij laat met deze prestaties zijn nauwe relatie met de autosport zien en biedt daarbij tegelijkertijd een e-actieradius van 445 - 506 km[1].

    Dankzij de bagageruimte met een inhoud van 570 - 1.700 liter heeft de elektrische auto zowel in het dagelijks leven als op reis voldoende ruimte - en heeft daarbij toch een sportief uiterlijk. Denk bijvoorbeeld aan de M achterspoiler voor een bijzonder dynamische finish of details zoals de handgemaakte M buitenspiegelkappen van carbon. De andere exclusieve designhighlights van de M hoogglans Shadow Line sieren het hele voertuig. De verlichte BMW nieren Iconic Glow is vooral ‘s nachts een waar hoogtepunt en draagt door het geïntegreerde M logo ook zijn in dit geval zijn nauwe relatie met de autosport uit. 

    Maar ook in het interieur voelt het voertuig helemaal aan als een M. De M sportstoelen bieden vooral in dynamische rijsituaties perfecte ondersteuning. M specifieke displays op het instrumentendisplay benadrukken de sportieve rijstijl ook visueel. Desgewenst is een vegan interieuruitrusting mogelijk. 

    BMW i5 M60 xDrive Touring[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 20,8 - 18,3; e-actieradius (WLTP) in km 445 - 506 

    BMW i5 M60 xDrive Touring[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 20,8 - 18,3; Elektrische actieradius, WLTP in km: 445 - 506

    BMW i5 Berline in Frozen Pure Grey metallic op een mediterrane kustweg

    DE EERSTE GENERATIE (G60).

    Die BMW i5 Sedan luidt in 2023 een nieuw tijdperk in. Hij is het eerste model van de BMW 5 Reeks met een volledig elektrische aandrijving. Met een vermogen van 250 kW (340 pk) rijdt de BMW i5 eDrive40 Sedan opwindend sportief. Met een rijbereik van 498–582 km is hij al even geschikt voor dagelijks gebruik als aangenaam op lange afstanden. Uitgebreide hulpsystemen zoals het Driving Assistant Pack Professional of de BMW Live Cockpit Navigation Professional verhogen de veiligheid en het comfort. 

    De BMW i5 Sedan zet de succesvolle designtaal van de BMW 5 Serie voort, aangevuld met enkele functionele designdetails. Typische BMW proporties zoals een lange wielbasis, de langgerekte motorkap en een vloeiende daklijn drukken hun stempel op zijn verschijning. Highlights als de verlichte BMW nieren Iconic Glow, het grote panoramisch doorschijnend schuifdak of de kristallijne Interaction Bar benadrukken zijn luxueuze karakter.

    BMW i5[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 20,6–15,9; elektrisch rijbereik WLTP in km: 455–582

    BMW i5 Berline M60 xDrive in Fire Red metallic, geparkeerd op het dak van een lichte parkeergarage

    BMW i5 M60 xDRIVE SEDAN (G60).

    De BMW i5 M60 xDrive Sedan presteert even krachtig als een BMW M. Met zijn indrukwekkende vermogen van 442 kW (601 pk) bereikt hij een topsnelheid van 230 km/h. Met krachtige sprints accelereert hij van 0 tot 100 km/u in slechts 3.8 seconden. Hij komt dankzij de BMW M sportremmen ook snel tot stilstand. De intelligente vierwielaandrijving BMW xDrive stelt de wagen in fracties van een seconde op nieuwe voorwaarden in. Het resultaat is een optimale tractie en stabiliteit. Integral Active Steering reageert al even flexibel. Van wendbaar bij het parkeren tot stabiel bij hoge snelheid. Met een zuiver elektrisch rijbereik tot van 455 - 516 km[1] is hij optimaal uitgerust voor zowel het dagelijks verkeer als lange afstanden.

    Met zijn uiterlijk maakt de BMW i5 M60 xDrive Sedan meteen indruk. Vooral ’s nachts trekken de BMW nieren Iconic Glow met verlicht nierframe alle blikken naar zich toe. Als optie sieren elementen in carbon het exterieur. Zorgvuldig met de hand vervaardigde buitenspiegels. Of de M achterspoiler waarmee de wagen bij hoge snelheid nog stabieler rijdt. 


    Ook het interieur is sportief. Ademende sportzetels bieden optimale steun. M specifieke weergaven ensceneren het instrumentendisplay op een opwindende en dynamische manier. Indien gewenst verandert de cockpit in een concertzaal met het als optie verkrijgbare Bowers & Wilkins surround sound system. 17 luidsprekers en een vermogen van 655 watt spelen uw favoriete songs bijzonder emotioneel.  

    BMW i5 M60 xDrive[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 20,6 - 18,2; elektrisch rijbereik WLTP in km: 455 - 516

    BMW i7.

    De BMW i7 is de eerste volledig elektrische luxelimousine. Hij combineert elektrische prestaties en opwindend entertainment tot een onvergetelijke rijervaring.

    BMW i7 in Frozen Deep Grey metallic, geparkeerd onder het dak van een futuristisch gebouw

    DE EERSTE GENERATIE (G70).

    De BMW i7 is het gezicht van een nieuwe luxeklasse. Sinds 2022 toont hij dat elegantie, uitstekende rijeigenschappen en duurzaamheid samen meer opleveren dan de som van hun delen. 

    Het exterieur heeft een monolithische designtaal. Van voren gezien trekt de iconische voorkant de aandacht. Bijzonder indrukwekkend: de verlichte niercontour. Smalle, tweedelige LED Headlights stralen elegantie uit. Ze zijn als optie ook in een bijzonder edele uitvoering verkrijgbaar als BMW kristallen koplampen Iconic Glow met verlichte Swarovski-elementen. In combinatie met de indrukwekkende lichtenscenering van het welkomstscenario Great Entrance Moments ontstaan zo onvergetelijke momenten.
    In het interieur bepalen hoogwaardige materialen het beeld. Leder Merino, kasjmierwol en Swarovski-kristallen zorgen voor een luxueuze sfeer. Het multifunctionele kristalelement van de BMW Interaction Bar combineert een visuele en voelbare bediening. Samen met het 14,9" grote BMW Curved Display met hoge resolutie ontstaat zo een unieke multimediale cockpit.
    Ook de passagiers genieten in de nieuwe BMW i7 van maximaal comfort. Het 31,3" grote BMW Theatre Screen creëert een bioscoopsfeer in groot formaat. Samen met de kristalheldere 4D-audio van het Bowers & Wilkins Diamond surround sound system ontstaat een unieke ervaring achterin, die uw ogen en oren op reis stuurt. Met een superieur vermogen van 400 kW (544 pk) bereikt de BMW i7 xDrive60 een zuiver elektrisch rijbereik tot 624 km[1]. Lokaal emissievrij en bijna geruisloos. Als aanvulling zorgen de BMW IconicSounds Electric voor een akoestische sfeer. Gecomponeerd door Hans Zimmer begeleiden ze elke rijmodus met een unieke klankwereld.

    Productieperiode: sinds 2022 Totale aandrijving wagen, vermogen in kW (pk): Elektromotor, 335–485 kW (455–659 pk) Lengte/breedte/hoogte in mm: 5.391 / 1.950 / 1.544

    BMW i7[1] Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 23,7–18,5; elektrisch rijbereik WLTP in km: 490–624

    BMW i7 M70 xDrive in Individual two-tone koetswerkkleur in modern gebouw met panorama op bergen

    BMW i7 M70 xDRIVE (G70).

    In 2023 ontmoet de nieuwe elektrische luxeklasse BMW i7 de kracht van BMW M. De BMW i7 M70 ontstaat. Zijn krachtige BMW M eDrive-motor van 485 kW (659 pk) accelereert in slechts 3.7 seconden van 0 tot 100 km/u. De standaard inbegrepen Executive Drive Pro verhoogt de rijdynamiek nog meer door Integral Active Steering en adaptieve luchtvering op 2 assen. Tegelijkertijd verhogen een lichtgewicht constructie en een aerodynamisch design de efficiëntie. Daardoor komt de BMW i7 M70 tot 488–559 km[1] ver. Zo bereikt u volledig elektrisch, vrijwel geruisloos en lokaal emissievrij elke dagelijkse bestemming.

    Het exterieur brengt dit karakter op indrukwekkende wijze naar buiten. De uitgebreide M Shadow Line hochglänzend legt exclusieve accenten in Schwarz hochglänzend. De aerodynamisch geoptimaliseerde M achterspoiler en zwarte M sportremmen wijzen op zijn prestatiebereidheid. Aan de voorkant stralen de markante nieren een krachtige persoonlijkheid uit. Vooral in combinatie met de nierverlichting Iconic Glow. Niet alleen ’s nachts een absolute blikvanger. Overdag trekken de als optie verkrijgbare tweekleurige BMW Individual two-tone koetswerkkleuren als exclusief uniek kenmerk alle aandacht naar zich toe.


    Sportief en elegant aan de buitenkant, luxueus en comfortabel aan de binnenkant. Hoogwaardige materialen zoals kasjmierwol en Swarovski-kristallen bepalen de sfeer. Gecombineerd met innovatieve technologieën zoals de BMW Interaction Bar en het BMW Curved Display. Achterin stuurt het 31,3" grote BMW Theatre Screen de passagiers op een visuele cineastische reis. Uiteraard passend begeleid door de 4D-audio van het als optie verkrijgbare Bowers & Wilkins Diamond surround sound system.


    Productieperiode: sinds 2023. Totale aandrijving wagen, vermogen in kW (pk): Elektromotor, 485 kW (659 pk) Lengte/breedte/hoogte in mm: 5.391 / 1.950 / 1.544

    BMW i7 M70 xDrive[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 23,7–20,8; elektrisch rijbereik WLTP in km:  488–559

    BMW iX.

    De wagen van een nieuwe generatie. De volledig elektrische BMW iX biedt duurzame luxe. Elegant minimalisme. De modernste motortechnologie. Het hoogste comfort wordt hier gecombineerd met een monolithisch design en een uniek gevoel van ruimte.

    BMW iX elektrische SUV in Aventurinrot op een hoofdweg in een stedelijke omgeving rijdend

    DE EERSTE GENERATIE (i20).

    De pioniersgeest van de BMW iX is al aan de buitenkant duidelijk herkenbaar. Schaarse maar karaktervolle lijnen kenmerken zijn puristische vorm. Naadloos geïntegreerde details versterken dat effect. De dubbele koplampen zijn de smalste die BMW ooit heeft gebouwd. Expressief verticaal geplaatste BMW nieren vervolledigen de T-vormige voorkant. Vlakke deurgrepen, frameloze deuren en de rechthoekig uitgesneden contouren van de wielkasten zorgen ook in zijaanzicht voor een extravagant beeld. 

    Maar ook technisch overtuigt de BMW iX. Twee krachtige elektromotoren en de elektrische vierwielaandrijving BMW xDrive combineren het DNA van een BMW X met een elektrische aandrijving. Als BMW iX xDrive40 beschikt hij over een vermogen van 240 kW (326 pk) met een rijbereik tot 435 km[1]. Nog krachtiger is de BMW iX xDrive50. Een vermogen van 385 kW (523 pk) brengt hem tot 633 km[1] ver. Bij snellaadstations laden ze allebei in minder dan 40 minuten van 10 tot 80 procent[2]. In elk geval is hij uitgerust met innovatieve technologieën zoals BMW iDrive en uitgebreide hulp- en entertainmentsystemen. 

      

    Productieperiode: sinds 2021 Totale aandrijving wagen, vermogen in kW (pk):  Elektromotor, 240–455 kW[3] (326–619 pk)[3]  Lengte/breedte/hoogte in mm: 4.953 / 1.967 / 1.695–1.696

    BMW iX[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 21,4–19,4; elektrisch rijbereik WLTP in km: 403–633

    BMW iX M60 elektrische SUV in Storm Bay metallic op een moeilijk berijdbare veldweg te midden van de vrije natuur rijdend

    BMW iX M60 (i20).

    De BMW iX M60 is de eerste elektrische wagen in het M segment van de SUV’s. Hij brengt krachtige prestaties lokaal emissievrij in het dagelijkse leven. 

    Twee volledig elektrische BMW eDrive-motoren leveren een krachtig vermogen van 455  kW (619 pk). Het koppel van 1.015 Nm[3] staat op elk moment ter beschikking voor sprints. Met BMW IconicSounds Electric levert hij zelfs akoestisch een absoluut uitzonderlijke ervaring. Een rijbereik tot 500–565 kilometer[1] brengt u probleemloos tot op elke bestemming.
    Aan de buitenkant domineert een vooruitstrevende designtaal. Monolithisch, sportief en modern. Een echte blikvanger: de dynamische voorkant met verticale dubbele nieren, smalle dubbele koplampen en een driedelige voorschort. Aan de zijkant maken BMW M 22" aerodynamische velgen in Titanbronze indruk. Al even opvallend is de achterkant met Shadow Line koplampen. En van bovenaf vult het als optie verkrijgbare panoramisch doorschijnend schuifdak Sky Lounge het interieur met licht.
    Het interieur is helder en gereduceerd. Techniek is altijd aanwezig, maar intelligent verborgen. Shy Tech bepaalt het beeld.  Moderne technologie dus die elegant in het design is geïntegreerd. Zo zijn bijvoorbeeld luidsprekers onzichtbaar in het interieur ingewerkt, en toetsen tot het essentiële beperkt. Daardoor ziet de ingebouwde techniek er even stijlvol als innovatief uit. Op het frameloze BMW Curved Display brengen de intelligente functies van de BMW Live Cockpit Navigation Professional u elegant en comfortabel naar uw bestemming. De bediening werkt intuïtief met aanraking of spraak.

    BMW iX M60[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 24,7–21,9; elektrisch rijbereik WLTP in km: 500–565

    BMW i4.

    De BMW i4 is de eerste volledig elektrische Gran Coupé van BMW. Hij herdefinieert de uitstekende elektrische rijdynamiek, het comfort en de dagelijkse bruikbaarheid. Als krachtige BMW i4 M50 belichaamt hij het DNA van BMW M.

    BMW i4 Gran Coupé in Tansanitblau metallic op een bergweg in de buurt van een meer met zonsopgang op de achtergrond

    DE EERSTE GENERATIE (G26).

    De volledig elektrische BMW i4 Gran Coupé ziet er indrukwekkend en superieur uit. Zijn design brengt het innovatieve karakter op expressieve wijze naar buiten. De nieren zijn verticaal geplaatst, de koplampen staan dynamisch schuin en de achterste wielkasten accentueren ruimschoots zijn breedte.

    De BMW i4 eDrive40 Gran Coupé maakt van het vermogen van 250 kW (340 pk) en het meteen beschikbare maximumkoppel een elektriserend sportieve rijervaring. Dankzij zijn innovatief aandrijfconcept blijft hij daarbij altijd efficiënt. En bijzonder comfortabel, want de BMW i4 Gran Coupé glijdt haast geruisloos over de weg.


    Door een geoptimaliseerde gewichtsverdeling en de afstelling van de ophangings- en aandrijfcomponenten stuurt hij bovendien bijzonder aangenaam en precies. Met een rijbereik tot 590 kilometer[1] naar alle bestemmingen die in het dagelijks verkeer wachten. 


    Productieperiode: sinds 2021 Totale aandrijving wagen, vermogen in kW (pk): Elektromotor, 210–400 (286–544) Lengte/breedte/hoogte in mm: 4.783 / 1.852 / 1.448

    BMW i4[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 19,1–16,1; elektrisch rijbereik WLTP in km: 406–590

    Mineralweiß metallic BMW i4 M50 Gran Coupé bij hoge snelheid op een brede woestijnweg rijdend

    BMW i4 M50 (G26).

    De BMW i4 M50 biedt de sportieve prestaties van een BMW M – volledig elektrisch. Zijn aandrijving bestaat uit twee BMW M eDrive-motoren van de vijfde generatie. In de Sport-boost-modus brengt hij een krachtig vermogen van  400 kW (544 pk) aan de start, dat hem zonder onderbreking in slechts 3.9 seconden van 0 tot 100 km/u katapulteert. Begeleid door de expressieve soundtrack van de BMW M IconicSounds Electric. Met de krachtige M sportremmen komt hij al even krachtig weer tot stilstand. Standaard zorgt de adaptieve M ophanging voor maximale precisie. En aangenaam rijcomfort, want met een volledig elektrisch rijbereik tot 520 kilometer[1] zijn ook lange afstanden geen probleem.

    Aan de buitenkant blijkt de combinatie van BMW M en BMW i niet alleen uit details zoals het M logo in de nieren en de voor BMW i kenmerkende blauwe ring rond het BMW logo. Het volledige design is aerodynamisch geoptimaliseerd. Van de gesloten M nieren tot de expressieve diffusorelementen en de M achterspoiler.


    Een blik in het interieur toont een consequent op de bestuurder gerichte cockpit. Het BMW Curved Display is volledig naar de bestuurder gericht. In combinatie met het slanke instrumentenbord creëert het een heldere, moderne sfeer. Het M stuur met contrastnaden in M kleuren ziet er niet alleen sportief uit. Het biedt ook veel grip. De ademende M sportzetels zorgen bij alle passagiers voor comfort. Zelfs wanneer de polsslag stijgt. 


    Productieperiode: sinds 2021 Totale aandrijving wagen, vermogen in kW (pk): 400 (544) Lengte/breedte/hoogte in mm: 4.783 / 1.852 / 1.448

    BMW i4 M50[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km:  21,9–17,6; elektrisch rijbereik WLTP in km: 416–520

    BMW iX3.

    Als eerste volledig elektrische SUV combineert de BMW iX3 duurzame technologieën met beproefde SUV-eigenschappen: comfortabel, robuust, krachtig. Intelligente laadmogelijkheden worden gecombineerd met maximale rijdynamiek. Het design met heldere, krachtige contouren vervolledigt het totaalbeeld.

    BMW iX3 elektrische SUV in Kaschmirsilber metallic in rijdende toestand op een mediterrane weg

    DE EERSTE GENERATIE (G08).

    In 2021 wordt de BMW iX3 met elektrische aandrijving onthuld voor het grote publiek. Hij ziet er aan de buitenkant al zelfbewust elektrisch uit dankzij de BMW i specifieke nieren. Binnenin creëert de standaard sfeerverlichting met de defaultinstelling in BMW i Blau een duurzame sfeer. De blauwe start-/stopknop start de innovatieve aandrijving. Zijn verantwoordelijke aanpak gaat nog verder. De elektrische aandrijving van de BMW iX3 werkt volledig zonder zeldzame aardmetalen, maar is met een vermogen van 210 kW (286 pk) uitgesproken krachtig. De recuperatiekracht, de terugwinning van de remenergie, kan in vier stappen aangepast worden. Afhankelijk van de gewenste rijstijl. Zo rijdt de BMW iX3 tot 471 km[1] ver. Hij laadt onderweg eenvoudig aan een snellaadstation in ongeveer 31 minuten van 10 tot 80 procent[2]

    Productieperiode: sinds 2020Totale aandrijving wagen, vermogen in kW (pk): Elektromotor, 120–210 (163–286)Lengte/breedte/hoogte in mm: 4.734 /1.891 /1.668 

    BMW iX3[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 18,0–17,6; elektrisch rijbereik WLTP in km: 461–471

    BMW iX1.

    De BMW iX1 is de eerste volledig elektrische, compacte SUV van BMW. Het design is even modern als zelfbewust. Opvallende verhoudingen worden hier gecombineerd met een monolithische designtaal. De rijdynamiek komt krachtig en efficiënt tot uiting dankzij BMW eDrive.

    BMW iX1 elektrische SUV in Alpinweiß op een weg in het rotsgebergte rijdend

    DE EERSTE GENERATIE (U11).

    In 2022 verschijnt de BMW iX1 op de markt. Als eerste volledig elektrische compacte SUV is hij het elektrische instapmodel onder de BMW X-modellen.

    Aan de ene kant brengt hij de krachtige prestatiebereidheid mee die typisch is voor een BMW X, en aan de andere kant de efficiëntie van de elektrische BMW eDrive-technologie. Bijvoorbeeld met een bijzonder platte hoogspanningsaccu, die in de onderkant van de wagen ingebouwd is. Of een efficiënt recuperatiesysteem, dat bij het remmen energie terugwint.


    Aan de buitenkant ziet de BMW iX1 er sportief uit met krachtige proporties en een rechtopstaande voorkant. Bij de start van het model verwijzen blauwe accenten naar de innovatieve aandrijftechnologie onder de motorkap. In het moderne interieur blijven ook langere reizen aangenaam. Bijvoorbeeld op de individueel elektrisch instelbare actieve zetels. Het elegante frameloze BMW Curved Display kan intuïtief met spraak en aanraking worden bediend. Het is tegelijk de interface met de krachtige BMW iDrive.


    Produktionszeitraum: seit 2022Productieperiode: sinds 2022Totale aandrijving wagen, vermogen in kW (pk): Elektromotor, 150–230 kW (204–313 pk)Lengte/breedte/hoogte in mm: 4.500 / 1.845 / 1.616

    BMW iX1[1]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 17,2–15,4; elektrisch rijbereik WLTP in km: 430–474

    BMW i3.

    De BMW i3 is een pionier. Sinds zijn introductie combineert hij buitengewone rijdynamiek met toonaangevende technologie. Het intelligente gebruik van gerecycleerde materialen maakt duurzaamheid voelbaar.

    Witte BMW i3 kleine elektrische wagen in rijdende toestand voor Romeinse architectuur

    DE EERSTE GENERATIE (i01).

    De BMW i3 komt in 2013 op de markt. Hij is niet alleen de eerste BMW met elektromotor in serieproductie. Als allereerste seriewagen combineert hij een passagiersruimte van met koolstofvezels versterkte kunststof met een chassis van aluminium. Daardoor weegt hij even veel als een conventionele compacte wagen met verbrandingsmotor. Ondanks de accu. Bovendien bestaan veel van zijn materialen uit hernieuwbare grondstoffen.

    Zijn elektromotor brengt een vermogen van 125 kW (170 pk) op de weg over. Het koppel geeft al bij de kleinste pedaaldruk een volledig elektrisch rijgevoel. In 2017 verschijnt de BMW i3s met 10 kW (14 pk) meer. Daarmee accelereert hij van 0 tot 100 km/u in 6,9 seconden. 0,4 seconden sneller dan de BMW i3. 


    Sinds 2016 is een accu van 33,2 kWh aan boord. In 2018 neemt de capaciteit zelfs toe tot 42,2 kWh. Daarmee haalt de BMW i3 een rijbereik van 307 km (WLTP) [1]. Aan een snellaadstation met meer dan 50 kW is hij binnen 1,4 uur volgeladen. Meer dan 250.000 exemplaren van de BMW i3 en BMW i3s rolden van de band naar de straten van de wereld. 


    Productieperiode: 2013 – 2022 Totale aandrijving wagen, vermogen in kW (pk): elektromotor 125–133 (170–184), tot 2018 als optie verkrijgbaar met Range Extender (benzinemotor 0,65 liter, 28 kW (38 pk)) Lengte/breedte/hoogte in mm: 3.999–4.011 / 1.775 / 1.578 

    BMW i3[1][4]: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 16,6–15,3; elektrisch rijbereik WLTP in km: 278–307

    BMW i8.

    De BMW i8 is de eerste in serie gebouwde sportwagen met plug-in-hybrideaandrijving. Zijn conceptstudie combineerde in 2009 op de IAA voor het eerst een consequente duurzaamheidsfilosofie met uitstekende rijeigenschappen. In combinatie met een futuristisch en zelfbewust design.

    Zilveren BMW i8 plug-in-hybridesportwagen parkerend voor een Grand Hotel in een grootstad

    DE EERSTE GENERATIE (i12, i15).

    Een innovatieve hybride motor drijft de BMW i8 aan. Met elektrische voorwielaandrijving en een BMW TwinPower Turbo 3-cilinder benzinemotor op de achterwielen. Daardoor verbruikt hij slechts zo veel benzine als een kleine wagen, maar biedt hij wel de prestaties van een sportwagen. De Coupé haalt zuiver op elektriciteit een topsnelheid van 120 km/u. Tot 2019 met een gecombineerd vermogen van 266 kW (362 pk), daarna zelfs met 275 kW (374 pk).

    Ook visueel zet de BMW i8 maatstaven: als eerste seriewagen wordt hij met Laserlight geleverd en hij is vanaf 2018 ook als roadster verkrijgbaar. Er werden in totaal 20.500 van deze mijlpalen gebouwd.


    Productieperiode: 2013 – 2020  Totale aandrijving wagen, vermogen in kW (pk): Benzine-plug-in-hybridemotor 266–275 (362–374) Lengte/breedte/hoogte in mm: 4.689 /1.942 /1.289–1.291 Elektrisch rijbereik, NEDC in km[1][4]: tot 55 kilometer

    VEELGESTELDE VRAGEN.

    Verbruik en CO₂-emissie.

    'BMW i7 M70 xDrive[1]

    Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 23,7–20,8

    Elektrisch rijbereik WLTP in km: 490–559

     

    BMW i7[1]:

    Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 23,7–18,5

    Elektrisch rijbereik WLTP in km: 490–624

     

    BMW i5 M60 xDrive Berline[1]

    Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 20,6–18,2

    Elektrisch rijbereik WLTP in km: 455–516

     

    BMW i5 Berline[1]:

    Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 20,6–15,9 

    Elektrisch rijbereik WLTP in km: 455−582

     

    BMW i5 M60 xDrive Touring[1]

    Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 20,8–18,3

    Elektrisch rijbereik WLTP in km: 445–506

     

    BMW i5 Touring[1]:

    Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 20,8–16,5

    Elektrisch rijbereik WLTP in km: 445–560

     

    BMW i4 M50 Gran Coupé[1]:

    Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 22,5–18,0

    Elektrisch rijbereik WLTP in km: 415–520

     

    BMW i4[1]:

    Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 22,5–15,8

    Elektrisch rijbereik WLTP in km: 406–590

     

    BMW iX M60[1]

    Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 24,7–22,0

    Elektrisch rijbereik WLTP in km: 500–563

     

    BMW iX[1]:

    Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 24,7–19,4

    Elektrisch rijbereik WLTP in km: 403–633

     

    BMW iX3[1]

    Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 18,0–17,6

    Elektrisch rijbereik WLTP in km: 461–471

     

    BMW iX1[1]

    Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 18,1–15,4

    Elektrisch rijbereik WLTP in km: 417–474

     

    [1] Autonomie afhankelijk van verschillende factoren, in het bijzonder: persoonlijke rijstijl, aard van het traject, buitentemperatuur, verwarming/airconditioning, voorverwarming.

     

    [2] De laadprestaties hangen af van de laadstatus, de omgevingstemperatuur, het individuele rijprofiel en het gebruik van secundaire verbruikers. Het weergegeven rijbereik heeft betrekking op de WLTP Best Case. De laadtijden gelden voor omgevingstemperaturen van 23 °C na een voorafgaande rit en kunnen afwijken naargelang het gebruiksgedrag.

     

    [3] Tijdelijke verhoging <10 seconden t.o.v. de opgegeven nominale waarde.


    [4]Model niet meer bestelbaar als nieuwe wagen.

     

    Meer informatie over de officiële CO2-uitstoot en brandstofwaarden van nieuwe personenwagens is opgenomen in de "Gids CO2", die gratis te verkrijgen is in elk verkooppunt of bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Directoraat-Generaal Leefmilieu (Victor Hortaplein 40 bus 10 te 1060 Brussel) - http://www.health.belgium.be/eportal.


    De waarden zijn op basis van de WLTP-testcyclus berekend.