Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
WAAROM KIEZEN VOOR
BMW SERVICE?
BMW SERVICE FAQ.
Wij staan altijd voor u klaar - met deskundig personeel, de modernste reparatietechnieken en Originele BMW Onderdelen. Ook om de vragen die u niet durft te stellen, te beantwoorden.
Waarom is het belangrijk om Originele BMW Remblokken te monteren?
Originele BMW Onderdelen hebben 2 jaar garantie en voldoen aan strengere kwaliteitseisen dan niet-originele onderdelen. Zo zorgen Originele BMW Remblokken ervoor dat uw wagen sneller tot stilstand komt, wat leidt tot maximale veiligheid.
Waarom is het belangrijk om Originele BMW Ruitenwissers te monteren?
Originele BMW Ruitenwissers hebben een vorm die perfect aansluit bij uw BMW Voorruit, terwijl niet-originele ruitenwissers op verschillende auto's passen. Door de vloeiende welving voeren ze een maximale hoeveelheid water af. Dit zorgt voor optimale visibiliteit en een stillere werking.
Waarom is het belangrijk om mijn banden te vervangen bij BMW?
De kwaliteit van BMW Banden wordt bevestigd door een onafhankelijk Europees label. Dit betekent maximale veiligheid dankzij optimale grip en een lager brandstofverbruik dankzij geoptimaliseerde rolweerstand. Ook is er 2 jaar Sterbandengarantie, die schade dekt en tot 100% kan terugbetalen.
Waarom is het belangrijk om carrosserieherstellingen bij BMW uit te voeren?
Het BMW Netwerk garandeert het gebruik van Originele BMW Onderdelen, die een betere kwaliteit en levensduur hebben en 2 jaar garantie. Ook onze technici zorgen voor de hoogste kwaliteit door deskundige opleidingen te volgen. Bovendien blijft bij een onderhoud in het BMW Netwerk alle informatie gedocumenteerd en geregistreerd aan boord van uw wagen.
Waarom is het belangrijk om onderdelen per paar te wisselen?
Soms moeten onderdelen per paar of per 4 worden vervangen omwille van de veiligheid, levensduur of de wettelijke vereisten. Bijvoorbeeld bij voertuigen met vierwielaandrijving moeten banden per 4 vervangen worden, ter bescherming van de versnellingsbak.
Hoe worden onderhoudstermijnen bij BMW berekend?
Bij BMW vindt onderhoud niet op vaste tijdstippen plaats. Het wordt berekend op basis van het daadwerkelijke gebruik van uw auto, rijstijl en rijomstandigheden. Uw BMW zal zelf aangeven wanneer een onderhoud nodig is en u proactief contacteren.
Waarom is de prijs voor een onderhoudsbeurt bij BMW hoger dan in onafhankelijke garage?
Het BMW Netwerk garandeert het gebruik van Originele BMW Onderdelen, die een hogere kwaliteit, een langere levensduur en een garantie van 2 jaar hebben. Hierdoor geniet u van gratis pechverhelping in héél Europa. Ook onze technici garanderen deze kwaliteit, door specifieke technische opleidingen te volgen.
Wat zijn de voordelen van de My BMW app?
Met de My BMW app bent u altijd verbonden met uw BMW en kan u heel wat functies op afstand bedienen. U kan uw wagen op afstand vergrendelen en lokaliseren, of de nodige onderhoudswerkzaamheden met één klik raadplegen. Met een elektrische wagen kan u zelfs op afstand de wagen verwarmen of koelen.
Waarom is het beter om uw voorruit in het BMW Netwerk te vervangen?
Originele BMW Voorruiten hebben een dikte, fabricagemaat, kleur en dekkracht die voldoen aan de specificaties van de constructeur. Ze verminderen het windgeluid en verbeteren de stabiliteit. Alleen het BMW Netwerk beschikt over de specifieke tools om een perfecte kalibratie
te garanderen; zodat de kwaliteit behouden blijft.
Hoe maak ik een serviceafspraak via de My BMW App?
Navigeer in de My BMW App naar "Afspraak maken". Kies uw geprefereerdeBMWPartner en sla deze op. Selecteer de benodigde services en een geschikte datum/tijd. Tot slot kan u nog chatten met uw BMWPartner voor eventuele vragen.
Wat gebeurt er in de werkplaats tijdens de service van mijn BMW?
Zodra uw BMW in de werkplaats staat, krijgt u een update via de My BMW App, SMS of e-mail. De mekanieker stuurt u een video met toelichting van de uitgevoerde en eventuele extra noodzakelijkewerkzaamheden. Indien gewenst kan u deze extra werkzaamheden dan ook onlinegoedkeuren. Heeft u nog vragen? Chat dan met uw BMW Partner.