BMW iX3: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18,0–17,6; elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 461–471

De kostenvoordelen van elektrische wagens.

Elektrische wagens zijn al lang meer dan alleen een investering in de toekomst. Vandaag bieden ze al een hele resem voordelen en met elke nieuwe modelgeneratie komen er daar alleen maar bij. Een elektrische wagen is duurder in aanschaf dan een wagen met verbrandingsmotor van vergelijkbare grootte. Over de hele levensduur liggen de totale kosten echter een stuk lager.

Voordelen van elektrische wagens BMW Financial Services

Leasing, financiering, services en verzekering.

Uw nieuwe volledig elektrische BMW binnen handbereik. Breid uw leasing- of financieringsaanbod op maat uit met aantrekkelijke services en verzekeringen in één pakket. 

All in. Simply smart. BMW Financial Services

De dagelijkse voordelen van elektrische wagens.

Vooral in de stad wordt het steeds eenvoudiger om u te verplaatsen met een elektrische BMW. Busstroken worden steeds vaker opengesteld voor privéverkeer. Parkeertarieven zijn meestal lager of worden zelfs achterwege gelaten.

Voordelen van elektrische wagens Levensduur accu

Accu’s met indrukwekkende levensduur.

De accu van een elektrische wagen is met de nodige zorg ontwikkeld. De levensduur van de accu van uw elektrische wagen kan positief worden beïnvloed door uw eigen rijgedrag. Bijvoorbeeld door het aanbevolen laadniveau van 10-80 % aan te houden. Dankzij een slim warmtebeheer wordt de accu op zijn optimale gebruikstemperatuur gebracht om oververhitting te voorkomen.

Voordelen van elektrische wagens Milieuzones

Vrije toegang tot milieuzones.

Alleen auto's die aan bepaalde emissienormen voldoen, mogen in lage-emissiezones rijden. Volledig elektrische modellen van BMW mogen daar vrij rijden, mits ze aan de geldende vereisten voldoen. De wet op elektrische mobiliteit staat ook speciale vergunningen toe in geval van rijverboden en voor verkeersluwe zones.

De milieu-impact van elektrische wagens.

De voordelen van recuperatie bij een elektrische wagen.

Regeneratief remmen staat ook bekend als recuperatie. Hierdoor wordt de bewegingsenergie van het remmen in elektrische energie omgezet. Afhankelijk van het rijgedrag en het routeprofiel vergroot dit het rijbereik van een elektrische wagen. Een ander voordeel is dat er minder slijtage van de remblokken is.

i5 M60 xDrive Berline: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 19,6–17,1; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 470–540

Het is efficiënter.

Voordelen van elektrische wagens Rendement

Het rendement geeft aan welk aandeel van de toegevoerde energie daadwerkelijk in voortbeweging wordt omgezet. Als rekening wordt gehouden met de voorgeschreven EU-rijcyclus (WLTP) en verliezen tijdens het opladen en ontladen van de accu, dan bedraagt het rendement van een elektrisch aandrijfsysteem van de huidige generatie BMW ongeveer 75 %.

Voordelen van elektrische wagens Energie

Bij de werking van een elektrische BMW wagen wordt dus ongeveer 75% van de geladen energie daadwerkelijk gebruikt voor de voortbeweging. Onder vergelijkbare omstandigheden ligt het rendement van een verbrandingsmotor rond 33%. Het rendementsverlies in een verbrandingsmotor wordt veroorzaakt door warmteverlies.

Ruime keuze modellen elektrische BMW wagens.

i4 eDrive40 Gran Coupé
i4 M50 xDrive Gran Coupé
i5 eDrive40 Berline
i5 M60 xDrive Berline
i5 eDrive40 Touring
i5 M60 xDrive Touring
i7 xDrive60
i7 M70 xDrive
    • i4 eDrive40 Gran Coupé

    • Vanaf 64.200,00 €

      De afbeeldingen tonen speciale opties tegen meerprijs. De vermelde prijzen zijn niet-bindende, niet-gearticuleerde aanbevelingen van de fabrikant, inclusief BTW en standaard verbruiksbelasting (NOVA), gebaseerd op het basismodel zonder speciale opties, exclusief overschrijvingskosten. Fouten en onjuistheden voorbehouden. U kunt bindende prijsinformatie krijgen van uw BMW partner.

    • Elektrisch actieradius (WLTP)[2]

      504–600 km

    • Laadduur DC (10-80% laadtoestand)[3]

      0:30 h

    • Rijbereik na 10 minuten opladen high-power-laden (HPC) in km[4]

      154 - 197 km

    • BMW M

      i4 M50 xDrive Gran Coupé

    • Vanaf 79.750,00 €

      De afbeeldingen tonen speciale opties tegen meerprijs. De vermelde prijzen zijn niet-bindende, niet-gearticuleerde aanbevelingen van de fabrikant, inclusief BTW en standaard verbruiksbelasting (NOVA), gebaseerd op het basismodel zonder speciale opties, exclusief overschrijvingskosten. Fouten en onjuistheden voorbehouden. U kunt bindende prijsinformatie krijgen van uw BMW partner.

    • Elektrisch actieradius (WLTP)[2]

      416–520 km

    • Laadduur DC (10-80% laadtoestand)[3]

      0:30 h

    • Rijbereik na 10 minuten opladen high-power-laden (HPC) in km[4]

      135 - 173 km

    • i5 eDrive40 Berline

    • Vanaf 73.700,00 €

      De afbeeldingen tonen speciale opties tegen meerprijs. De vermelde prijzen zijn niet-bindende, niet-gearticuleerde aanbevelingen van de fabrikant, inclusief BTW en standaard verbruiksbelasting (NOVA), gebaseerd op het basismodel zonder speciale opties, exclusief overschrijvingskosten. Fouten en onjuistheden voorbehouden. U kunt bindende prijsinformatie krijgen van uw BMW partner.

    • Elektrisch actieradius (WLTP)[2]

      511–626 km

    • Laadduur DC (10-80% laadtoestand)[3]

      0:30 h

    • Rijbereik na 10 minuten opladen high-power-laden (HPC) in km[4]

      157 - 211 km

    • BMW M

      i5 M60 xDrive Berline

    • Vanaf 109.300,00 €

      De afbeeldingen tonen speciale opties tegen meerprijs. De vermelde prijzen zijn niet-bindende, niet-gearticuleerde aanbevelingen van de fabrikant, inclusief BTW en standaard verbruiksbelasting (NOVA), gebaseerd op het basismodel zonder speciale opties, exclusief overschrijvingskosten. Fouten en onjuistheden voorbehouden. U kunt bindende prijsinformatie krijgen van uw BMW partner.

    • Elektrisch actieradius (WLTP)[2]

      470–540 km

    • Laadduur DC (10-80% laadtoestand)[3]

      0:30 h

    • Rijbereik na 10 minuten opladen high-power-laden (HPC) in km[4]

      145 - 174 km

    • i5 eDrive40 Touring

    • Vanaf 76.300,00 €

      De afbeeldingen tonen speciale opties tegen meerprijs. De vermelde prijzen zijn niet-bindende, niet-gearticuleerde aanbevelingen van de fabrikant, inclusief BTW en standaard verbruiksbelasting (NOVA), gebaseerd op het basismodel zonder speciale opties, exclusief overschrijvingskosten. Fouten en onjuistheden voorbehouden. U kunt bindende prijsinformatie krijgen van uw BMW partner.

    • Elektrisch actieradius (WLTP)[2]

      492–602 km

    • Laadduur DC (10-80% laadtoestand)[3]

      0:30 h

    • Rijbereik na 10 minuten opladen high-power-laden (HPC) in km[4]

      149 - 204 km

    • BMW M

      i5 M60 xDrive Touring

    • Vanaf 111.900,00 €

      De afbeeldingen tonen speciale opties tegen meerprijs. De vermelde prijzen zijn niet-bindende, niet-gearticuleerde aanbevelingen van de fabrikant, inclusief BTW en standaard verbruiksbelasting (NOVA), gebaseerd op het basismodel zonder speciale opties, exclusief overschrijvingskosten. Fouten en onjuistheden voorbehouden. U kunt bindende prijsinformatie krijgen van uw BMW partner.

    • Elektrisch actieradius (WLTP)[2]

      453–522 km

    • Laadduur DC (10-80% laadtoestand)[3]

      0:30 h

    • Rijbereik na 10 minuten opladen high-power-laden (HPC) in km[4]

      143 - 171 km

    • i7 xDrive60

    • Vanaf 137.949,99 €

      De afbeeldingen tonen speciale opties tegen meerprijs. De vermelde prijzen zijn niet-bindende, niet-gearticuleerde aanbevelingen van de fabrikant, inclusief BTW en standaard verbruiksbelasting (NOVA), gebaseerd op het basismodel zonder speciale opties, exclusief overschrijvingskosten. Fouten en onjuistheden voorbehouden. U kunt bindende prijsinformatie krijgen van uw BMW partner.

    • Elektrisch actieradius (WLTP)[2]

      587–624 km

    • Laadduur DC (10-80% laadtoestand)[3]

      0:34 h

    • Rijbereik na 10 minuten opladen high-power-laden (HPC) in km[4]

      151 - 186 km

    • BMW M

      i7 M70 xDrive

    • Vanaf 180.350,00 €

      De afbeeldingen tonen speciale opties tegen meerprijs. De vermelde prijzen zijn niet-bindende, niet-gearticuleerde aanbevelingen van de fabrikant, inclusief BTW en standaard verbruiksbelasting (NOVA), gebaseerd op het basismodel zonder speciale opties, exclusief overschrijvingskosten. Fouten en onjuistheden voorbehouden. U kunt bindende prijsinformatie krijgen van uw BMW partner.

    • Elektrisch actieradius (WLTP)[2]

      488–559 km

    • Laadduur DC (10-80% laadtoestand)[3]

      0:34 h

    • Rijbereik na 10 minuten opladen high-power-laden (HPC) in km[4]

      144 - 170 km

iX1 eDrive20
BMW iX2 xDrive30
iX xDrive60
iX M70 xDrive
    • iX1 eDrive20

    • Vanaf 50.900,01 €

      De afbeeldingen tonen speciale opties tegen meerprijs. De vermelde prijzen zijn niet-bindende, niet-gearticuleerde aanbevelingen van de fabrikant, inclusief BTW en standaard verbruiksbelasting (NOVA), gebaseerd op het basismodel zonder speciale opties, exclusief overschrijvingskosten. Fouten en onjuistheden voorbehouden. U kunt bindende prijsinformatie krijgen van uw BMW partner.

    • Elektrisch actieradius (WLTP)[2]

      430–473 km

    • Laadduur DC (10-80% laadtoestand)[3]

      0:29 h

    • Rijbereik na 10 minuten opladen high-power-laden (HPC) in km[4]

      132 - 152 km

    • BMW iX2 xDrive30

    • Vanaf 60.500,00 €

      De afbeeldingen tonen speciale opties tegen meerprijs. De vermelde prijzen zijn niet-bindende, niet-gearticuleerde aanbevelingen van de fabrikant, inclusief BTW en standaard verbruiksbelasting (NOVA), gebaseerd op het basismodel zonder speciale opties, exclusief overschrijvingskosten. Fouten en onjuistheden voorbehouden. U kunt bindende prijsinformatie krijgen van uw BMW partner.

    • Elektrisch actieradius (WLTP)[2]

      417–449 km

    • Laadduur DC (10-80% laadtoestand)[3]

      0:29 h

    • Rijbereik na 10 minuten opladen high-power-laden (HPC) in km[4]

      125 - 140 km

    • iX xDrive60

    • Vanaf 102.500,00 €

      De afbeeldingen tonen speciale opties tegen meerprijs. De vermelde prijzen zijn niet-bindende, niet-gearticuleerde aanbevelingen van de fabrikant, inclusief BTW en standaard verbruiksbelasting (NOVA), gebaseerd op het basismodel zonder speciale opties, exclusief overschrijvingskosten. Fouten en onjuistheden voorbehouden. U kunt bindende prijsinformatie krijgen van uw BMW partner.

    • Elektrisch actieradius (WLTP)[2]

      596–701 km

    • Laadduur DC (10-80% laadtoestand)[3]

      0:35 h

    • Rijbereik na 10 minuten opladen high-power-laden (HPC) in km[4]

      166 - 217 km

    • BMW M

      iX M70 xDrive

    • Vanaf 129.700,00 €

      De afbeeldingen tonen speciale opties tegen meerprijs. De vermelde prijzen zijn niet-bindende, niet-gearticuleerde aanbevelingen van de fabrikant, inclusief BTW en standaard verbruiksbelasting (NOVA), gebaseerd op het basismodel zonder speciale opties, exclusief overschrijvingskosten. Fouten en onjuistheden voorbehouden. U kunt bindende prijsinformatie krijgen van uw BMW partner.

    • Elektrisch actieradius (WLTP)[2]

      518–600 km

    • Laadduur DC (10-80% laadtoestand)[3]

      0:35 h

    • Rijbereik na 10 minuten opladen high-power-laden (HPC) in km[4]

      146 - 183 km

i4 eDrive40 Gran Coupé: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18,2–15,4; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 504–600

i4 M50 xDrive Gran Coupé: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 21,9–17,6; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 416–520

i5 eDrive40 Berline: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1] : 18–14,7; E-actieradius, WLTP in km[2] : 511–626

i5 M60 xDrive Berline: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 19,6–17,1; E-actieradius, WLTP in km[2]: 470–540

i5 eDrive40 Touring: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 492–602

i5 M60 xDrive Touring: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 20,2–17,7; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 453–522

i7 xDrive60: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 19,7–18,5; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 587–624

i7 M70 xDrive: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 488–559

iX1 eDrive20: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 17,1–15,5; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 430–473

BMW iX2 xDrive30: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 417–449

iX xDrive60: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 21–17,9; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 596–701

iX M70 xDrive: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 23,6–20,6; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 518–600

Vragen en antwoorden over de voordelen van elektrische wagens.

Over elektromobiliteit.

Verbruik en CO₂-emissie.

i4 eDrive40 Gran Coupé: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18,2–15,4; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 504–600

i4 M50 xDrive Gran Coupé: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 21,9–17,6; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 416–520

i5 eDrive40 Berline: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18–14,7; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 511–626

i5 M60 xDrive Berline: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 19,6–17,1; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 470–540

i5 eDrive40 Touring: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 492–602

i5 M60 xDrive Touring: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 20,2–17,7; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 453–522

i7 xDrive60: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 19,7–18,5; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 587–624

i7 M70 xDrive: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 488–559

iX1 eDrive20: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 17,1–15,5; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 430–473

BMW iX2 xDrive30: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 417–449

iX xDrive60: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 21–17,9; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 596–701

iX M70 xDrive: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 23,6–20,6; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 518–600

[1] De officiële gegevens over brandstofverbruik, CO₂-emissie, stroomverbruik en elektrische actieradius werden berekend op basis van de voorgeschreven testprocedure en voldoen aan verordening (EU) 715/2007 in de geldende versie. De WLTP-waarden houden rekening met alle extra uitrustingen (in dit geval van de Duitse markt). Voor wagens met een nieuwe typegoedkeuring sinds 01/01/2021 bestaan de officiële gegevens enkel nog volgens WLTP. Bovendien verdwijnen de NEDC-waarden vanaf 1 januari 2023 uit de conformiteitsattesten overeenkomstig EU-verordening 2022/195. Meer informatie over de testprocedures NEDC en WLTP vindt u op www.bmw.com/wltp

Meer informatie over de officiële CO₂-emissie en brandstofwaarden van nieuwe personenwagens is opgenomen in de "Gids CO₂", die gratis te verkrijgen is in elk verkooppunt of bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Directoraat-Generaal Leefmilieu (Victor Hortaplein 40 bus 10 te 1060 Brussel).

[2] Autonomie afhankelijk van verschillende factoren, in het bijzonder: persoonlijke rijstijl, aard van het traject, buitentemperatuur, verwarming/airconditioning, voorverwarming.

[3] De laadprestaties hangen af van de laadstatus, de omgevingstemperatuur, het individuele rijprofiel en het gebruik van secundaire verbruikers. De weergegeven actieradius heeft betrekking op de WLTP Best Case. De laadtijden gelden voor omgevingstemperaturen van 23 °C na een voorafgaande rit en kunnen afwijken naargelang het gebruiksgedrag.

[4] Het rijbereik in km na 10 minuten high-power-laden (HPC) werd bepaald volgens DIN70080 in de WLTP-cyclus. Dat hangt in principe af van de voertuiguitrusting, het individuele rijprofiel, de omgevingstemperatuur, laadstatus en het gebruik van secundaire verbruikers.