BMW iX3: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18,0–17,6; elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 461–471
De kostenvoordelen van elektrische wagens.
Elektrische wagens zijn al lang meer dan alleen een investering in de toekomst. Vandaag bieden ze al een hele resem voordelen en met elke nieuwe modelgeneratie komen er daar alleen maar bij. Een elektrische wagen is duurder in aanschaf dan een wagen met verbrandingsmotor van vergelijkbare grootte. Over de hele levensduur liggen de totale kosten echter een stuk lager.
Leasing, financiering, services en verzekering.
Uw nieuwe volledig elektrische BMW binnen handbereik. Breid uw leasing- of financieringsaanbod op maat uit met aantrekkelijke services en verzekeringen in één pakket.
All in. Simply smart. BMW Financial Services
De dagelijkse voordelen van elektrische wagens.
Vooral in de stad wordt het steeds eenvoudiger om u te verplaatsen met een elektrische BMW. Busstroken worden steeds vaker opengesteld voor privéverkeer. Parkeertarieven zijn meestal lager of worden zelfs achterwege gelaten.
Accu’s met indrukwekkende levensduur.
De accu van een elektrische wagen is met de nodige zorg ontwikkeld. De levensduur van de accu van uw elektrische wagen kan positief worden beïnvloed door uw eigen rijgedrag. Bijvoorbeeld door het aanbevolen laadniveau van 10-80 % aan te houden. Dankzij een slim warmtebeheer wordt de accu op zijn optimale gebruikstemperatuur gebracht om oververhitting te voorkomen.
Vrije toegang tot milieuzones.
Alleen auto's die aan bepaalde emissienormen voldoen, mogen in lage-emissiezones rijden. Volledig elektrische modellen van BMW mogen daar vrij rijden, mits ze aan de geldende vereisten voldoen. De wet op elektrische mobiliteit staat ook speciale vergunningen toe in geval van rijverboden en voor verkeersluwe zones.
De milieu-impact van elektrische wagens.
De voordelen van recuperatie bij een elektrische wagen.
Regeneratief remmen staat ook bekend als recuperatie. Hierdoor wordt de bewegingsenergie van het remmen in elektrische energie omgezet. Afhankelijk van het rijgedrag en het routeprofiel vergroot dit het rijbereik van een elektrische wagen. Een ander voordeel is dat er minder slijtage van de remblokken is.
i5 M60 xDrive Berline: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 19,6–17,1; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 470–540
Het is efficiënter.
Het rendement geeft aan welk aandeel van de toegevoerde energie daadwerkelijk in voortbeweging wordt omgezet. Als rekening wordt gehouden met de voorgeschreven EU-rijcyclus (WLTP) en verliezen tijdens het opladen en ontladen van de accu, dan bedraagt het rendement van een elektrisch aandrijfsysteem van de huidige generatie BMW ongeveer 75 %.
Bij de werking van een elektrische BMW wagen wordt dus ongeveer 75% van de geladen energie daadwerkelijk gebruikt voor de voortbeweging. Onder vergelijkbare omstandigheden ligt het rendement van een verbrandingsmotor rond 33%. Het rendementsverlies in een verbrandingsmotor wordt veroorzaakt door warmteverlies.
Ruime keuze modellen elektrische BMW wagens.


i4 eDrive40 Gran Coupé: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18,2–15,4; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 504–600
i4 M50 xDrive Gran Coupé: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 21,9–17,6; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 416–520
i5 eDrive40 Berline: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1] : 18–14,7; E-actieradius, WLTP in km[2] : 511–626
i5 M60 xDrive Berline: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 19,6–17,1; E-actieradius, WLTP in km[2]: 470–540
i5 eDrive40 Touring: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 492–602
i5 M60 xDrive Touring: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 20,2–17,7; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 453–522
i7 xDrive60: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 19,7–18,5; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 587–624
i7 M70 xDrive: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 488–559
iX1 eDrive20: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 17,1–15,5; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 430–473
BMW iX2 xDrive30: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 417–449
iX xDrive60: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 21–17,9; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 596–701
iX M70 xDrive: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 23,6–20,6; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 518–600
Vragen en antwoorden over de voordelen van elektrische wagens.
Over elektromobiliteit.
Verbruik en CO₂-emissie.
i4 eDrive40 Gran Coupé: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18,2–15,4; Elektrisch actieradius, WLTP in km[2]: 504–600
i4 M50 xDrive Gran Coupé: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 21,9–17,6; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 416–520
i5 eDrive40 Berline: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18–14,7; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 511–626
i5 M60 xDrive Berline: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 19,6–17,1; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 470–540
i5 eDrive40 Touring: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 492–602
i5 M60 xDrive Touring: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 20,2–17,7; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 453–522
i7 xDrive60: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 19,7–18,5; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 587–624
i7 M70 xDrive: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 488–559
iX1 eDrive20: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 17,1–15,5; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 430–473
BMW iX2 xDrive30: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 417–449
iX xDrive60: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 21–17,9; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 596–701
iX M70 xDrive: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km[1]: 23,6–20,6; Elektrisch actieradius WLTP in km[2]: 518–600
[1] De officiële gegevens over brandstofverbruik, CO₂-emissie, stroomverbruik en elektrische actieradius werden berekend op basis van de voorgeschreven testprocedure en voldoen aan verordening (EU) 715/2007 in de geldende versie. De WLTP-waarden houden rekening met alle extra uitrustingen (in dit geval van de Duitse markt). Voor wagens met een nieuwe typegoedkeuring sinds 01/01/2021 bestaan de officiële gegevens enkel nog volgens WLTP. Bovendien verdwijnen de NEDC-waarden vanaf 1 januari 2023 uit de conformiteitsattesten overeenkomstig EU-verordening 2022/195. Meer informatie over de testprocedures NEDC en WLTP vindt u op www.bmw.com/wltp
Meer informatie over de officiële CO₂-emissie en brandstofwaarden van nieuwe personenwagens is opgenomen in de "Gids CO₂", die gratis te verkrijgen is in elk verkooppunt of bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Directoraat-Generaal Leefmilieu (Victor Hortaplein 40 bus 10 te 1060 Brussel).
[2] Autonomie afhankelijk van verschillende factoren, in het bijzonder: persoonlijke rijstijl, aard van het traject, buitentemperatuur, verwarming/airconditioning, voorverwarming.
[3] De laadprestaties hangen af van de laadstatus, de omgevingstemperatuur, het individuele rijprofiel en het gebruik van secundaire verbruikers. De weergegeven actieradius heeft betrekking op de WLTP Best Case. De laadtijden gelden voor omgevingstemperaturen van 23 °C na een voorafgaande rit en kunnen afwijken naargelang het gebruiksgedrag.
[4] Het rijbereik in km na 10 minuten high-power-laden (HPC) werd bepaald volgens DIN70080 in de WLTP-cyclus. Dat hangt in principe af van de voertuiguitrusting, het individuele rijprofiel, de omgevingstemperatuur, laadstatus en het gebruik van secundaire verbruikers.